foto: M.M./ATAImagesPredsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da će na Vidovdan, 28. juna, moći da proslavi to što je od 2012. godine izgrađeno više kilometara puteva nego u Titovo, Miloševićevo ili dosovsko vreme.
„Ja ću za Vidovdan moći da proslavim da smo završili više kilometara nego što je ukupno urađeno do 2012. godine. Moći ćemo da kažemo da je za ovih 12-13 godina urađeno više nego od Josipa Broza, od 1945. do 2012“, naveo je Vučić tokom obilaska radova na izlaznom portalu tunela „Iriški venac“ u okviru projekta Novi Sad – Ruma (Fruškogorski koridor).
On je rekao da je probijeno 6.000 metara od ukupno 7.007 metara cevi tunela, najdužeg u Srbiji, koji će biti dug oko 3,5 kilometara.
Naveo je da će Fruškogorski koridor spojiti Novi Sad, Petrovaradin, ispod Fruške gore, do Rume i onda izlazi na auto-put Beograd-Zagreb i Beograd-Šabac-Loznica.
„Od Novog Sada do Loznica stizaće se za najviše sat i po vremena. Ovaj put omogućiće daleko bolju vezu sa Republikom Srpskom i BiH, Hrvatskom, Slovenijom“, rekao je Vučić.
Tunel „Iriški venac“, koji se sastoji se od dve tunelske cevi, spojiće Novi Sad i Rumu.
Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Radove izvodi kineska kompanija CRBC, sa kojom je 2020. godine potpisan ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora u vrednosti 606 miliona evra.
Fruškogorski koridor je dužin 44,41 kilometar, a na tom putu predviđena je izgradnja 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava, dužine oko 1,7 kilometara, kao i uz tunel „Iriški venac“ i tunela „Širine“, dužine 350 metara.
Pored toga, planirana je i izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja.
Fruškogorski koridor je deo putnog pravca Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica – granica sa Bosnom i Hercegovinom.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


