Avžner: Predizborni slogan ne igra nikakvu ulogu 1Foto: Medija centar

Slogan bi morao da bude sažeta poruka u vezi sa politikom stranke, odnosno koalicije, ili kandidata za gradonačelnika, koja treba da bude dodatni motivator onima koji nisu sasvim sigurni da li da izađu na izbore, ili onima koji se dvoume oko toga kome da daju svoj glas u određenoj političkoj opciji, ocenjuje za Danas marketinški stručnjak Igor Avžner.

Naš sagovornik ističe da „za stranačku glasačku mašineriju“ – slogan ne igra nikakvu ulogu.

Komentarišući naziv liste naprednjaka na beogradskim izborima „Aleksandar Vučić – Zato što volimo Beograd“, Avžner navodi: „Potpuno razumem motiv stranke za izbor imena liste, ne razumem birače.“

– Kako smo imali prilike da vidimo, popularnost jednog čoveka vuče izborni rezultat od severa Kosova do severa Vojvodine. Ipak, on je samo predsednik države. Siguran sam da neće biti gradonačelnik, bar ne formalno. Što se slogana tiče, Beograd se može voleti iz više razloga. Zbog kulturno-istorijske baštine, na primer, ali, isto tako i zato što nekome omogućava da kupi nekretnine u nekoj susednoj zemlji. Pa ko voli (Beograd) – nek izvoli, ističe on.

Avžner za naziv „Da oslobodimo Beograd – DS, SDS, NOVA i Zeleni“, kaže: „Slogan nije kreativan. Stranke koje su u koaliciji svoj potencijal treba da crpe iz imena ljudi koji su na listi.“

– Snaga imena je obrnuto proporcionalna snazi slogana. Besplatan savet: sa ovakvim sloganom organizujte izložbe „okupacija u 26 slika“. Siguran sam da će materijala biti, bar za desetak različitih izložbi, smatra sagovornik Danasa.

Ocenjujući slogan „Aleksandar Šapić – gradonačelnik“, Igor Avžner konstatuje: „Prilično egocentričan nastup. Ja sam taj. Znate me. Biću to što tvrdim.“

– Možda će njegova ciljna grupa razumeti, ja ne. Ipak, zašto glasati za nekoga ko se već proglasio gradonačelnikom. I samo da podsetim – gradonačelnik se bira u Skupštini grada, većinom glasova. A možda je gospodin već napravio dogovor sa najjačom strankom u ovom trenutku, pa i dogovorio to mesto? Kao svojevremeno Dačić – premijersko. Ipak je i onda PPV bio glavna figura. Mislite o tome“, poručuje on.

Avžner za slogan „Grupa građana „Šta radite bre – Marko Bastać“, kaže: „S obzirom da se ovo pitanje već godinama postavlja svim političarima, a da se i ova grupa građana bavi tim poslom, možda bi bilo bolje pitanje Šta radimo, bre? Istovremeno, to bi mogao da bude i poziv građanima da se probude. Jer, na kraju krajeva, građani su ti koji odlučuju o izboru političara… što nas i dovodi do…“

Komentarišući naziv liste „Dragan Đilas – Beograd pobeđuje, ljudi odlučuju“, naš sagovornik ističe: „Nosilac liste je čovek sa iskustvom i dokazanim kvalitetima na mestu gradonačelnika. Prilično dobar slogan za urbanu populaciju Beograda kojoj je namenjen, jer prebacuje odgovornost na birače, koji treba da promene vlast kojom nisu zadovoljni. Ako nisu.“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari