Foto: Shutterstock/Korelidou MilaCene goriva rastu, a sve češće se dešava da vozači pune rezervoar tek kada se upali lampica za rezervu. Crveno svetlo pored kazaljke merača na instrument tabli upozorava da goriva ponestaje i da treba što pre otići na benzinsku pumpu.
Vozeći na rezervi, udaljenost koju je moguće preći pre nego što motor stane obično je dovoljna da se stigne do najbliže pumpe.
Međutim, nije preporučljivo dovoditi se do ove ekstremne situacije. Sistem upozorenja na rezervu može zakazati ili ne raditi sa potpunom preciznošću, a autonomija vozila u rezervi varira u zavisnosti od tipa motora, potrošnje i modela automobila.
Ostajanje na rezervi tokom vožnje često izaziva stres i anksioznost, što može negativno uticati na bezbednu vožnju. Takođe, zateći se na putu bez goriva može biti kažnjivo u nekim zemljama, poput Nemačke.
Ipak, vožnja na rezervi je situacija koja se može dogoditi zbog nepredviđenih okolnosti, kao što je zatvorena benzinska pumpa noću ili loše planiranje.
Britanski sajt Compare The Market analizirao je autonomiju rezerve kod automobila sa benzinskim i hibridnim motorima iz različitih kategorija i napravio rang listu udaljenosti koju vozilo može preći nakon što se upali indikator rezerve, prenosi Autoklub.
Automobili sa najvećom autonomijom u rezervi:
Volkswagen Passat – 120 km
Volvo V40 – 113 km
Ford Mondeo – 112 km
BMW Serija 5 – 109 km
Toyota Prius – 107 km
Mercedes E-klasa – 103 km
Audi Q5 – 102 km
Range Rover Sport – 101 km
Automobili sa najmanjom autonomijom u rezervi:
BMW M3 – 51 km
Kia Picanto – 52 km
Fiat 500 – 59 km
Mini Cooper – 60 km
Mitsubishi Outlander – 61 km
Jaguar XK – 62 km
Citroen C1 – 62 km
Peugeot 108 – 63 km
Nissan Juke – 65 km
Ford Fiesta – 66 km
Pravilo od 10 odsto
Rezultati studije pokazuju da se ne treba previše brinuti kada se upali lampica za nisku količinu goriva, jer većina proizvođača rezerviše oko 10 odsto kapaciteta rezervoara za rezervu. Taj deo je uglavnom dovoljan da se stigne do najbliže pumpe.
Treba imati u vidu i da potrošnja goriva raste zbog dodatnih faktora, kao što su klima, gust saobraćaj ili ekstremne temperature. Još jedan razlog zašto nije preporučljivo prazniti rezervoar do kraja je taj što malo goriva u rezervoaru može dovesti do kvara motora: usisna pumpa se može pregrejati, a kondenzovana vlaga i naslage prljavštine na dnu rezervoara mogu ući u sistem.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


