Besmrtni motor iz 1990-ih još uvek se ugrađuje u automobile: Mašina koja ne izdaje 1Motor koji ne izdaje, foto: Alexander A. Piragis / imageBROKER / Profimedia

Dok savremena autoindustrija s punom brzinom ide ka elektrifikaciji i sve naprednijim pogonskim rešenjima, jedan motor i dalje opstaje kao simbol pouzdanosti i jednostavnosti.

U vremenu kada se i najizdržljivije tehnologije brzo smenjuju, Toyota i dalje veruje u ovaj motor, svog starog „ratnika“ koji, uprkos godinama, ne silazi sa proizvodnih traka.

Reč je o dobro poznatom dizel motoru 1HZ – rednom šestocilindrašu zapremine 4,2 litra, koji se još od 1990. nalazi u srcu legendarnog land cruisera serije 70, i koji se i danas, u gotovo identičnom obliku, ugrađuje u nova vozila.

Ono što ovaj motor izdvaja nije snaga, već neuništivost. Bez turbine, sa mehaničkom pumpom za gorivo, blokom od livenog gvožđa i jednostavnom konstrukcijom, 1HZ je napravljen da traje. Njegovih 130 konjskih snaga i 285 njutn-metara obrtnog momenta sasvim su dovoljni za rad u najzahtevnijim uslovima – od australijskih pustinja, preko afričkih visoravni, do planinskih sela na Bliskom istoku, piše Auto klub.

Upravo zbog toga, ovaj motor je i dalje prvi izbor brojnih humanitarnih organizacija, vojske i lokalnih zajednica koje zavise od vozila koja ne smeju da zakažu. Popravke su jednostavne, delovi lako dostupni, a sama konstrukcija gotovo neuništiva.
Ni Toyota ne planira da ga povuče – u 2025. godini 1HZ se još uvek ugrađuje u najnovije verzije land cruisera serije 70, koje se isporučuju preko filijale Toyota Gibraltar Stockholdings, između ostalog i organizacijama poput Ujedinjenih nacija i Lekara bez granica.

U industriji koja neprestano juri napred, 1HZ ostaje pouzdana konstanta – motor koji ne obećava čuda, ali nikada ne izneveri.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari