AdBlue, foto: Hanna Kaplia / Alamy / ProfimediaKod modernih dizel automobila često se koristi posebna tečnost poznata kao AdBlue, koja pomaže da se smanji količina štetnih azotnih oksida u izduvnim gasovima.
Šta je AdBlue? Reč je o rastvoru sintetičke uree koji se ubrizgava u izduvni sistem, a njegov rezervoar obično traje i do 15.000 kilometara vožnje. Međutim, potrošnja zavisi od stila vožnje, opterećenja automobila i uslova na putu – pa može biti i mnogo veća.
Problem nastaje kada se AdBlue kristalizuje, posebno na niskim temperaturama ili kada izduvni gasovi nisu dovoljno topli. Kristali se talože na senzorima, grejačima ili injektorima, što dovodi do kvarova i skupih popravki, koje mogu koštati od nekoliko stotina do više hiljada evra. Prvi znak problema je paljenje kontrolne lampice za AdBlue, a često se pojavi i simbol motora, piše Avtomagazin.si.
Rešenje postoji – u rezervoar se može dodati poseban aditiv protiv kristalizacije, koji produžava životni vek sistema i smanjuje rizik od kvarova. Iako je skuplji (oko 20 evra i više za pola litra), dugoročno može uštedeti ozbiljan novac. Osim toga, važno je redovno proveravati i dopunjavati nivo AdBlue, jer većina vozila nema stalni pokazivač, već samo upozorava lampicom kada količina postane kritično niska.
Ukratko, redovno održavanje, korišćenje kvalitetnog AdBlue-a i povremeno dodavanje zaštitnog aditiva mogu sprečiti skupe kvarove i obezbediti da dizel motor radi pouzdano i ekološki prihvatljivo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


