Kako reciklirati beton?

Ostavite komentar


  1. Ako je upotrebni vek zgrada 50 godina kako onda tolike zgrade po Beogradu uz minimalno ili bez ikakvog održavanja stoje već vek i duže?

  2. O čemu ovi pričaju? 50 godina upotrebna vrednost zgrade? U nekim evropskim gradovima postoje zgrade od nekoliko stotina godinapa i starije u kojima se još uvek živi i radi. Tačno je da u starije zgrade treba uložiti da bi se sredile instalacije, stolarija… ali to je daleko od toga da ih treba rušiti.

  3. Da, upotrebni rok zgrada od armiranog betona jeste oko 50 godina, sa maksinalnih oko 100, u slucaju kvalitetnijih projekata. Ti primere „zgrada“ starih nekoliko vekova, uopste nisu napravljeni od armiranog betona, koji je masovno poceo da se koristi u US pocetkom proslog veka tek. Tu vec i jeste primeceno dosta strukturnih problema u starim zgradama, velikim delom uzrokovanih korodiranjem i skoro potpunim nestankom armature. Zato mi i nije jasno zasto su stanovi tako skupi, kao da smo kupili nesto za zauvek, posle tih 50-100god ostajemo bez icega. Takodje ne razumem zasto cene starijih stanova nisu drasticno nize. Ako kupite stan u zgradi iz 70-ih, ona je vec presla predvidjen rok trajanja. Izdrazce verovatno i jos 50, ali mozda i nece…

  4. Prica o 50 -100 godina trajanja armiranog betona (jer ce toboze posle tog vremena armaturi zardjati i /ili izgubiti svojstva povezivanja i nosivosti po rasponima) je prevazidjena prica.
    Pokazalo se u praksi da je armirani beton (ako je korektno uradjen i relativno odrzavan) postao samo jos cvrsci i bolji posle tih 50-100 godina, a gvozdje u betonu je posle pocetnog rdjanja jednostavno samo sebe konzerviralo i stavise, pokazalo se da zardjalo gvozde TREBA ugradjivati jos na pocetku jer bolje drzi!
    Pitanje je zasto to nije doprlo do nasih ‘strucnjaka’?

Ostavite komentar


Život

motor

Kako prepoznati kvar grejača motora – simptomi, provera i pouzdana zamena

Nekada je zima predstavljala ozbiljan izazov za dizel motore. Stariji modeli poput Golfa, Eskorta, Kadeta ili pojedinih Mercedesa teško su palili na niskim temperaturama. Tokom osamdesetih, gotovo svako hladno jutro pratili su zvuci dizela koji se muče da upale, dok su vlasnici bez uspeha pokušavali da ih pokrenu. Danas je situacija znatno bolja — savremeni dizel motori mnogo su otporniji na hladnoću. Ipak, problemi i dalje mogu da se jave, posebno ako grejači nisu u ispravnom stanju.

Naslovna strana

Naslovna strana za 5. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.