renoFoto: Laurent Sanson/PsnewZ / Bestimage / Profimedia

Samo dan uoči zvaničnog predstavljanja, u javnost su dospele prve fotografije novog reno tvinga.

Važno je da je reno ispunio obećanje. Kako je i najavljeno konceptom, tvingo četvrte generacije izgleda kao moderna reinkarnacija originala iz ranih devedesetih. Ovo potvrđuje da je reno pronašao zlatnu žilu u svojoj retro priči, odnosno pravu ravnotežu između tradicije, modernih tehnologija i upotrebljivosti, piše Index.hr.

Proizvodna verzija u velikoj meri prati dizajn koncepta iz 2023. i originalnog modela iz 1992. godine, dok bi početna cena trebalo da bude ispod 20 hiljada evra, pre državnih subvencija. Mali gradski automobil je spreman da se vrati sa svojim poznatim šarmom i potpuno električnim pogonom.

Dizajn verno prati koncept

Proizvodna verzija gotovo u potpunosti zadržava izgled koncepta iz 2023. godine. Vidljive su samo manje izmene, poput klasičnih ručki na vratima, poklopaca točkova, blago modifikovanih LED svetala i redizajniranih branika sa plastičnom zaštitom za praktičnost u svakodnevnoj vožnji.

Novi tvingo zadržava prepoznatljivo lice, kompaktan MPV oblik i zaobljeni zadnji deo koji podseća na original iz 1992. godine, mada je sada rastegnut u nešto veću karoseriju sa petoro vrata.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Renault Srbija (@renault_rs)

Enterijer: jednostavan i šaren

Kabina zadržava ličnost koncepta, ali koristi materijale koji su pogodniji za proizvodnju. Tvrda plastika zamenjuje luksuzne površine koncepta, a sedišta sada imaju klasičnu tkaninu. Dominira plutajući ekran infotejnmenta, koji se nalazi iznad manje instrument table koja izgleda slično onoj iz Dačijine ponude.

Fizičke kontrole klime su zadržane, na centralnoj konzoli i na volanu. Žuti umetak na instrument tabli dodaje dašak boje, a između prednjih sedišta nalazi se zanimljiv crveni detalj.

Potpuno električni pogon

Za razliku od svojih prethodnika, tvingo četvrte generacije biće dostupan isključivo sa električnim pogonom. Model će biti izgrađen na renoovoj novoj AmpR Small platformi (ranije CMF-BEV), koju deli sa većim R5, R4 i Nisan Microm.

Reno još nije objavio tehničke specifikacije, ali se očekuje da će tvingo imati jedan elektromotor i manju bateriju, u skladu sa svojom namenom isključivo za gradsku vožnju.

Savršen balans tradicije, šarma i modernih tehnologija: Pogledajte kako izgleda novi reno tvingo 1
Foto: Igor Kupljenik/MI-PRESS / Shutterstock Editorial / Profimedia

Konkurencija uključuje kineske inovacije

U evropskom A-segmentu, tvingo će se takmičiti sa malim električnim modelima kao što su dačija spring, lipmotor t03, predstojeći folksvagen ID.Evri1 i neodređeni nisanov blizanac. Takođe će se preklapati sa pristupačnijim modelima B-segmenta kao što su fiat grande panda i sitroen e-C3.

Podsetimo se da je još 2023. godine tadašnji izvršni direktor Renoa, Luka de Meo, rekao da će novi tvingo imati početnu cenu ispod 20.000 evra i da će se moći iznajmiti za samo 100 evra mesečno.

Ostaje da se vidi da li će ove brojke i dalje biti tačne u današnjim tržišnim uslovima. Sve će biti zvanično potvrđeno sutra, kada će reno otkriti tehničke detalje i planove za lansiranje u Evropi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari