GumeGume, foto: Alvey & Towers Picture Library, Alvey & Towers Picture Library / Alamy / Profimedia

Mnogi vozači prave grešku misleći da će im gume sa nižim pritiskom omogućiti bolju vožnju preko rupa na putu, ali to može ozbiljno skratiti radni vek guma.

Gume sa niskim pritiskom, odnosno slabije naduvana, pregreva se i njen radni vek može da se smanji do 20%.

Proizvođači automobila jasno su definisali koliki treba da bude pritisak u gumama na različitim modelima.

Velika odstupanja od preporučene vrednosti nisu dobra.

U nekim modelima, proizvođači navode i koliko treba povećati pritisak u gumama kada je automobil potpuno opterećen, sa svim sedištima zauzetim i prtljagom u gepeku.

Ako su gume nedovoljno napumpane, one se pregrevaju, što dovodi do bržeg trošenja i smanjenja trajanja guma za čak 20%.

Na primer, ako gume obično traju oko 40.000 kilometara, sa niskim pritiskom moraćete ih zameniti već na 32.000 kilometara.

Takođe, ovo povećava rizik od pucanja guma.

S druge strane, prenaduvane gume takođe nisu dobra opcija. Tvrđe bočne stene i gazna površina smanjuju kontakt gume sa putem, što uzrokuje brže trošenje i može smanjiti prianjanje, što utiče na bezbednost i performanse vozila.

Zato je važno redovno proveravati pritisak u gumama i pridržavati se preporuka proizvođača kako bi se obezbedila sigurnost i dugotrajan radni vek guma, piše HAK revija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari