gumaZimska guma, foto: Anna Grigorjeva / Panthermedia / Profimedia

ADAC je ove godine sproveo najveći test zimskih guma do sada – provereno je čak 31 model dimenzije 225/40 R18.

Rezultati pokazuju ogromne razlike između premium brendova guma i jeftinih alternativa, a gotovo polovina testiranih guma nije prošla proveru. Čak jedanaest modela ocenjeno je kao potpuno neupotrebljivo.

Na vrhu liste našao se Goodyear UltraGrip Performance 3 sa ocenom 2,0. Izdvojio se izuzetnim ponašanjem na mokrim putevima i dugotrajnošću – procenjuje se da može izdržati i do 76.000 kilometara. Vrlo blizu bio je Michelin Pilot Alpin 5 (2,1), dok su Bridgestone Blizzak 6 i Dunlop Winter Sport 5 takođe potvrdili status sigurnih i uravnoteženih guma. Ukupno šest modela iz premium klase dobilo je ocenu „dobar“, čime se potvrđuje da se veća cena u ovom segmentu uglavnom isplati.

S druge strane, rezultati za jeftinije gume su poražavajući. Od 14 testiranih modela, jedanaest je potpuno podbacilo zbog lošeg prianjanja na snegu i ledu ili vrlo slabih performansi na mokrom kolovozu.

Još jedan model dobio je ocenu „dovoljan“, što praktično znači da ga ADAC ne preporučuje.

Pokazalo se i da oznaka pahuljice na bočnoj strani gume ne garantuje stvarnu sigurnost u zimskim uslovima.

Mali broj povoljnijih modela ipak je prošao test. Matador MP93 Nordicca i Momo W-20 North Pole ocenjeni su kao „zadovoljavajući“ – daleko su od najboljih, ali mogu biti prihvatljiva opcija za vozače sa skromnijim budžetom u blažim zimskim uslovima, piše Auto klub.

Najveće razlike pokazao je test kočenja na mokroj cesti.

Automobil sa Goodyear gumama stao je nakon nešto više od 31 metra pri brzini od 80 km/h, dok je vozilo sa najslabijim gumama, Syron Everest 2, na toj udaljenosti i dalje imalo brzinu veću od 45 km/h – razlika koja u stvarnom saobraćaju može odlučivati između bezbednog zaustavljanja i ozbiljne nesreće.

ADAC naglašava da dobri rezultati nisu mogući bez tehnološki napredne konstrukcije i kvalitetnih materijala, što nužno utiče i na cenu. Zaključak testa je jasan: iako su skuplje, premium gume pružaju najbolji odnos sigurnosti, trajnosti i ukupnih performansi.

Za vozače koji žive u područjima sa blagim zimama ili automobil koriste povremeno, mogu se preporučiti solidne gume srednje klase ili kvalitetni celogodišnji modeli. Ali oni koji redovno voze po snegu i ledu treba da imaju na umu – na zimskim gumama ne treba štedeti.

Testiranja su obavljena širom Evrope: u Italiji na suvim stazama, u Nemačkoj na mokrim i zaleđenim putevima, dok su najzahtevniji ispiti na snegu sprovedeni u severnoj Finskoj, kako bi rezultati što bolje odražavali realne uslove vožnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari