Voz, foto: Ju Huanzong / Xinhua News / ProfimediaTokom poslednjih deset godina Kina se profilisala kao apsolutni svetski predvodnik u razvoju železničke infrastrukture, izgradivši na hiljade kilometara novih pruga koje povezuju gotovo sve delove zemlje. Sada ide i korak dalje – predstavljaju voz koji bi mogao da postane najbrži na planeti.
Voz nosi oznaku CR450, i prototip je javnosti predstavljen u Pekingu 29. decembra, već je na testiranjima dostigao impresivnu brzinu od 450 kilometara na sat. To znači da bi, po ulasku u redovan saobraćaj, mogao da preuzme titulu najbržeg komercijalnog voza na svetu, nadmašivši kineski model CR400, koji je u upotrebi od 2017. godine i saobraća brzinom do 350 km/h.
Novi voz razvijen je u saradnji kompanija CRRC Changchun Railway Vehicles i CRRC Sifang, a osim ekstremne brzine, projektanti su posebnu pažnju posvetili energetskoj efikasnosti, smanjenju buke i unapređenim sistemima kočenja.

Prema navodima lista China Daily, prototip je već prošao više od 2.000 različitih testova, ali su potrebna dodatna ispitivanja i tehnička poboljšanja kako bi ispunio stroge bezbednosne i operativne standarde za komercijalnu upotrebu, prenosi Nova.rs.

Kina danas raspolaže železničkom mrežom dužom od 160.000 kilometara, od čega više od 46.000 kilometara čine brze pruge. One povezuju najveće urbane centre sa udaljenim i ruralnim područjima, nudeći brzu, efikasnu i ekološki prihvatljiviju alternativu avionskom saobraćaju.

Masovna ulaganja u brze železnice nisu novost – još od osamdesetih godina prošlog veka, stotine milijardi dolara uložene su u razvoj ovakvog transporta širom Evrope i Azije. Pioniri su bili Japan sa Shinkansenom i Francuska sa čuvenim TGV-om, ali Kina je danas zemlja koja standarde pomera najdalje.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


