Foto: Shutterstock/ DimaBerlinPostoji više načina da se automobil zaštiti od pregrevanja na suncu.
Nemački automobilski klub ADAC testirao je sedam identičnih Dačija Dastera. Pored referentnog vozila bez dodatne opreme, nekoliko automobila je pripremljeno sa opremom za zaštitu od sunca i, paralelno, dodato je vozilo sa zatamnjenim staklima i jedno sa belom i jedno sa crnom bojom karoserije. Nakon više od četiri sata na vrelom suncu, merene su unutrašnje temperature, piše Revija HAK.
U vozilu bez dodatne opreme, odnosno zatamnjivanja, na vozačevom sedištu bilo je 53 stepena. Deset stepeni niže i samim tim najhladnije bilo je u vozilu prekrivenom ceradom. Sa 45 stepeni, vozilo sa spoljašnjom zaštitnom folijom takođe je bilo znatno hladnije. Reflektujući štitnik za sunce sa unutrašnje strane (49 stepeni) i bela tkanina na instrument tabli (50 stepeni) bili su manje efikasni. Zatamnjivanje zadnjih stakala takođe je rezultiralo smanjenjem od samo dva stepena. Međutim, ovde je na zadnjim sedištima izmereno samo 48 stepeni, umesto 57 stepeni koliko je bilo u vozilu bez dodatne opreme.
Generalno, ADAC preporučuje upotrebu zaštite od sunca jer to može pomoći u snižavanju unutarnje temperature površina. Tokom ispitivanja, upravljači i nadzorne ploče dosegli su temperature i do 70 stepeni.
Kada su upoređivali vozila crne i bele boje, bile su jasne temperaturne razlike na površini – od 65 stepeni kod tamnog i 44 stepena kod svetlog vozila, dok se unutra crni Daster zagrejao za barem 5 stepeni više od belog automobila.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


