Vozači koji voze isti automobil tri ili četiri godine trebalo bi da provere ovaj deo 1Foto: LB Studios / ImageSource / Profimedia

 

Mehaničar Skoti Kilmer upozorava vozače koji već nekoliko godina voze isti automobil da obrate pažnju na stanje gumenih delova ispod poklopca motora.

Prema njegovim rečima, vozači starijih benzinskih i dizel vozila često zanemare ove delove, što može dovesti do ozbiljnih kvarova, piše britanski Express.

Kilmer ističe da ekstremne temperature, hemikalije i normalno habanje tokom vremena oštećuju gumene komponente u motoru. To može dovesti do problema sa ključnim delovima, kao što je dovod goriva, što predstavlja veliki rizik za automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Posebno su ugroženi oni vozači koji dugi niz godina nisu proveravali ove delove.

Šta treba da uradite?

„Ispod haube ima mnogo gumenih delova, a neki od njih s vremenom mogu istrunuti i zahtevati zamenu. Pritisnite gumu, proverite da li ima pukotina i protresite manje komade. Ako su svi krhki, zamenite ih pre nego što se pokvare“, savetuje Klimer.

On dodaje da je važno znati o kom automobilu je reč. Na primer, kod Toyote iz 1994. godine, većina gumenih delova je sintetička i još uvek originalna, bez većih problema. Međutim, za američke automobile preporučuje redovne provere gumenih delova na svake tri do četiri godine.

Posledice i troškovi neprovere

Ako dovod goriva pukne i počne da curi, gorivo može dospeti na tlo i izazvati požar, što bi vas primoralo da nastavite peške. Cena novog creva za gorivo može biti visoka – do 150 funti (oko 175 evra), u zavisnosti od marke i modela vozila.

Stručnjaci za klasične automobile iz kompanije Hagerty ukazuju da i mali delovi poput O-prstena, čija je cena zanemarljiva, mogu izazvati ogromne štete vredne hiljade dolara. Problemi sa O-prstenom mogu dovesti do curenja rashladne tečnosti, pregrevanja motora, pa čak i pucanja glave motora.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari