Ugovor za deponiju u Vinči 1Arhivska fotografija

Predlog ugovora između Grada Beograda i francusko-japanskog konzorcijuma koji je pobedio na tenderu za deponiju u Vinči je najvažnija tačka koja će se naći na dnevnom redu sutrašnje sednice Skupštine grada, rekao je gradski menadžer Goran Vesić.

On je gostujući na TV Pink naveo da će ukoliko ovaj predlog bude usvojen, ugovor biti potpisan do kraja meseca, prenosi BeoInfo.

– Reč je o najvećem javno-privatnom partnerstvu koje se ikada dogodilo u Srbiji, u vrednosti od 300 miliona evra. Tu se od sedamdesetih godina deponuje otpad koji se sada već nalazi na dubini od 70 metara, skupljaju se gasovi zbog čega često dolazi do požara. Ovo je jedna od najneuređenijih divljih deponija u ovom delu Evrope. Strani partner će prvo sanirati deponiju, što je ogroman posao – rekao je Vesić naglašavajući da se u ovom konzorcijumu našla i jedna domaća kompanija – „Energoprojekt”.

Prema njegovim rečima, posle saniranja krenuće se sa izgradnjom čitavog niza postrojenja za preradu otpada.

– Na ovu deponiju neće stizati otpad koji može da se reciklira, jer će za recikliranje otpada grad u narednih nekoliko godina na svakoj opštini uraditi po jedno reciklažno dvorište. Ovde će se iz tog otpada proizvoditi struja, gas i u toj industriji koja će nići na deponiji biće nekoliko stotina novih radnih mesta, uglavnom za žitelje Grocke  – rekao je Vesić.

On je dodao da se očekuje da će do kraja sledeće godine početi posao na sanaciji deponije, a grad je svoj deo obaveza završio, a to je rešavanje imovinskih pitanja i priprema svega što je potrebno da se realizuje ova investicija od 300 miliona evra.

Govoreći o javnom partnerstvu u izgradnji podzemnih garaža, gradski menadžer je najavio da će na sutrašnjoj sednici biti doneta odluka o pokretanju tog procesa.

– Pozvaćemo zainteresovane kompanije da grade garaže, reč je o četiri, na Trgu republike, Studentskom trgu, Kosančićevom vencu i u Kosovskoj ulici. Te garaže su nam važne jer se nalaze u samom centru grada, gde nedostaje oko pet hiljada garažnih mesta. Svaka moderna prestonica ima pešačku zonu, pa će tako i Beograd očistiti centar od automobila – rekao je Vesić.
Govoreći o radovima, Vesić je istakao da grad mora da se uredi jer to nije rađeno decenijama, a kada se rade veliki radovi, oni traju.

– Naš je cilj da oni traju što kraće, da budu urađeni na vreme i da budu kvalitetni. Na predstojećoj sednici će zato biti i predlog master-plana razvoja saobraćajne infrastrukture u Beogradu. Kada govorim o ovoj infrastrukturi, govorim o obilaznici, unutrašnjem magistralnom prstenu, novom mostu kod Ade Huje, o mostu koji će se nalaziti na mestu starog Železničkog mosta na Savi, i tim planom ponudićemo viziju Beograđanima kako će izgledati saobraćaj u narednim decenijama – rekao je Vesić.

On je naglasio da ova gradska vlast u poslednje tri godine rešava problem po problem i ima jasnu viziju kako grad treba da izgleda.

Govoreći o predstojećim gradskim izborima, on je istakao da će ova vlast na izbore izaći sa svojim rezultatima koji su više nego impresivni.

– Podsećam da smo zatekli pre tri i po godine dug od 1,2 milijarde evra, što znači da je svaki građanin Beograda bio zadužen za hiljadu evra. Taj dug je smanjen za 500 miliona evra. Tim sredstvima smo mogli da izgradimo 250 obdaništa, isto toliko i škola, obnovimo sve ulice prvog prioriteta, odnosno hiljadu i po kilometara ulica, pet hiljada fasada, 40 javnih garaža, pet fabrika za preradu otpada, svu nedostajuću kanalizaciju. Zatekli smo dug prema trudnicama i porodiljama  u iznosu od oko 500 miliona dinara, a danas ništa ne dugujemo. Zatekli smo oko 40 gradilišta, a danas ih ima preko hiljadu – rekao je Vesić i dodao da građani glasaju za sigurnost, da će se ovaj tempo radova nastaviti i da vođenje grada nije šala. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari