Komentari: 9
Ostavite komentar
Ocena: 3.00
Glasaj:
Pošalji tekst
Promeni veličinu slova
Verzija za štampu
Bili ste svedok događaja?
Pošaljite nam vaše vidjenje, slike ili video..

15/03/2016 23:05 | Beograd –

Održana sednica Nacionalnog prosvetnog saveta

Tehničko i informatika dva predmeta

Autor: V. A.

Beograd – - Tehničko i informatičko obrazovanje ubuduće bi moglo da bude odvojeno u dva zasebna predmeta, ali će ukupan godišnji fond časova tih predmeta ostati nepromenjen. Ovu inicijativu Ministarstva prosvete, kao i njihov predlog da se programi informatike u osnovnoj školi osavremene, prihvatio je juče Nacionalni prosvetni savet (NPS).

Snežana Marković, pomoćnica ministra za srednje obrazovanje, rekla je da niko od nastavnika tehničkog i informatičkog obrazovanja neće ostati bez časova i da će, ako dođe do razdajanja predmeta, predavači ostati isti.

Kritike stižu iz Društva pedagoga tehničke kulture, koje se protivi ovoj inicijativi i smatra da bi svođenjem tehničkog na jedan čas nedeljno praktični deo predmeta bio ukinut.

Ni iz trećeg pokušaja NPS nije juče usvojio nove standarde kvaliteta udžbenika, a kako nezvanično saznajemo, Ministarstvo prosvete razmatra pravni osnov da taj dokument, čiji sastavni deo su i standardi za priručnike, usvoji ministar. To bi omogućilo da do početka nove školske godine budu pripremljeni priručnici za jedan broj predmeta u srednjim stručnim školama kojima nedostaju udžbenici.

Savet je usvojio novi plan udžbenika za osnovnu i srednju školu uz izvesne korekcije predloga koji je stigao iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. U udžbenički komplet vraćene su radne sveske za srpski jezik od prvog do osmog razreda, kao i za matematiku od prvog do četvrtog, a preporučeni broj strana udžbenika povećan je u gotovo svim predmetima, što su tražila stručna društva. Novi plan za osnovnu školu važiće od 2019. godine, s obzirom da je u toku izbor udžbenika (po važećem planu) koji će se u školama koristiti tri naredne školske godine.

Prikaži svePrikaži sveOstavite komentarOstavite komentar

Komentari (9)

AleksAleks | 16/03/2016 14:09

Broj preporuka: 30 Preporuči Predloži za brisanje

Bravo!
Trpimo dvadeset godina ponižavanja, uništavanja i tehnike i tehnologije, pa i inženjera. Nije bilo dovoljno da svi ostanemo bez posla u privredi, da ostanemo u ovoj zemlji za razliku od naših drugova i kolega koji grade Kanadu i Australiju, da nas primorate da se "prekvalifikujemo" i uključimo u prosvetu ne bi li pokušali da iole doprinesemo tehničkom opismenjavanju, koje baš nije "IN" ali je preko potrebno u današnje vreme, sad smo opet "višak", barem polovina nas. Izborni predmet informatika i računarstvo već postoji i ima svoje nastavnike - ko će ovde imati prednost zavisi od rukovodstva u školama. Sadržaji ovog izbornog predmeta već postoje u tehničkom i informatičkom obrazovanju. Čemu razdvajanje? Osavremenjavanje programa je potpuno druga kategorija i potrebno je, ali ovo nije to. Ovo je uništavanje nastave tehnike.Da li jedna država može da napreduje bez razvoja tehnike i tehnologije? Teško. Za šta ćemo mi školovati našu decu? Pitanje na koje nema odgovora...

Goran ManojlovićGoran Manojlović | 16/03/2016 19:56

Broj preporuka: 20 Preporuči Predloži za brisanje

Uz dužno poštovanje svih koji komentarišu, ali ovakav predlog je atak na predmet TIO. Predajem TIO i Informatiku, ali nastavu TIO nije moguće realizovati sa jednim časom nedeljno.

Nataša MirovićNataša Mirović | 16/03/2016 23:16

Broj preporuka: 12 Preporuči Predloži za brisanje

Decu ćemo da školujemo za starlete i menadžere istih. Šta će im tehnika i tehnologija osim da nauče da koriste mobilni telefon za "selfi".

RoditeljRoditelj | 19/03/2016 00:42

Broj preporuka: 10 Preporuči Predloži za brisanje

Strašno je šta nam rade deci. Ukidaju predmet TIO, u okviru kojeg su učenici razvijali finu motoriku i kreativnost, snalaženje u prostoru, priprema ih za svakodnevne životne situacije. Ovo je suludo.

МирославМирослав | 18/03/2016 22:52

Broj preporuka: 9 Preporuči Predloži za brisanje

У садашњем "Техничком и информатичком образовању" не треба дирати апсолутно ништа.... ништа, сем имена. Треба га преименовати у "Основе технике" и тиме је решен проблем... савременијег и реформисанијег предмет у основној школи нема. Информатичари нек осавремене свој предмет... "дати" им још и "Од играчке до рачунара" од 1. до 4. и ето им час који би од нас... Требало би се мало позабавити реформом средњих школа... са основним се мало претерало... нема краја! Ради се о часовима... да се не лажемо.