Rok za privatizaciju 76 medija u Srbiji ističe za pet meseci, a još nije objavljen nijedan tender za njihovu prodaju. U toku je provera dokumentacije za četiri državna medija – Gradski informativni centar Apolo iz Novog Sada, RTV Pančevo, Centar za informisanje Novi Kneževac i Radio Subotica, za koje se uskoro može očekivati objavljivanje tendera za prodaju.

U Ministarstvu privrede objašnjavaju za Danas da objava tendera u najvećoj meri zavisi od samog subjekta privatizacije kao i lokalne samouprave koja donosi Odluku o modelu, s obzirom da je većini medija u portfoliju Agencije za privatizaciju osnivač/većinski vlasnik lokalna samouprava.

Oni dodaju da će Agencija za privatizaciju objaviti tender za prodaju medija kada dobije privatizacionu dokumentaciju od subjekta privatizacije. Privatizacionu dokumentaciju priprema subjekt privatizacije i dostavlja je Agenciji u roku od 30 dana od dana kada je Agencija subjektu dostavila Odluku o modelu i metodu privatizacije.

Agencija za privatizaciju je objavila javni poziv za prikupljanje pisama o zainteresovanosti za 76 subjekata koji obavljaju medijsku delatnost, od kojih je 56 preduzeća u većinskom vlasništvu lokalne samouprave, 15 u vlasništvu Agencije za privatizaciju, četiri Republike Srbije i jedno u društvenom vlasništvu.

U Ministarstvu privrede kažu da, prema Zakonu o privatizaciji, za subjekte privatizacije koji posluju većinskim kapitalom jedinice lokalne samouprave, odluku kojom se određuje model privatizacije donosi nadležni organ lokalne samouprave. „Do današnjeg dana, nadležne lokalne samouprave su dostavile odluke o modelu za 18 medija, a dinamika dostavljanja odluka o modelu privatizacije zavisi od samih lokalnih samouprava. Mediji za koje su odluke donete su o tome obavešteni, te su dužni da Agenciji za privatizaciju dostave privatizacionu dokumentaciju“, objašnjavaju u Ministarstvu.

Kako dodaju, u zavisnosti od roka u kojem preduzeća dostave privatizacionu dokumentaciju, Agencija će preduzeti neophodne radnje u cilju objave javnog poziva. „Veliki broj preduzeća koji obavlja medijsku delatnost te zbog teške finansijske situacije nisu u mogućnosti da obezbede sredstva za izradu privatizacione dokumentacije, te će Agencija za privatizaciju preduzeti mere u cilju prevazilaženja ovog problema“, napominje se u odgovoru Danasu.

Privatizacija medija je propisana Zakonom o javnom informisanju i medijima. Ona se po ovom zakonu vrši se na način kojim se obezbeđuje kontinuitet u proizvodnji medijskih sadržaja od javnog interesa, u periodu od pet godina od dana zaključivanja ugovora o prodaji kapitala.

Šta kažu propisi?

Propisano je takođe da ukoliko do 1. jula 2015. godine ne bude prodat kapital izdavača postupak prodaje kapitala se obustavlja, a kapital izdavača se privatizuje prenosom akcija zaposlenima bez naknade. Ako zaposleni ne prihvate prenos besplatnih akcija medij prestaje da postoji i briše se iz Registra medija, a odluku o promeni delatnosti izdavača ili ukidanju izdavača donosi osnivač izdavača.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari