Predstava užičkog pozorišta „Buđenje proleća“, po tekstu Frenka Vedekinda, u režiji makedonskog reditelja Martina Kočovskog, proglašena je za najbolju na 17. jugoslovenskom pozorišnom festivalu – Bez prevoda, koji je od 8. do 15. novembra u ovom gradu okupio najbolja teatarska ostvarenja iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Hrvatske i Srbije.


Užičkom komadu pripale su još tri nagrade, koje nose naziv Ardalion, pa je Martin Kočovski nagrađen za režiju, Marijana Zorzić Petrović za scenografiju, a nagrada za najboljeg mladog glumca ravnopravno je dodeljena Tijani Karaičić, za uloge Vendle i gospođe Bergman, i Branislavu Ljubičiću, za uloge Morica/Ernsta i gospodina Štifela.

Najbolju žensku ulogu ostvarila je Jasna Đuričić (Ranjevska) u „Višnjiku“ (A. P. Čehov/D. Mijač/JDP i Grad teatar Budva), dok je Krešimir Mikić za ulogu u predstavi „S druge strane“ (autorski projekat Boda Jelčića i Nataše Rajković/Zagrebačko kazalište mladih), ostvario najbolju mušku ulogu. Sanja Džeba nagrađena je za kostimografiju u predstavi „Sumnja“ (P. Šenli/Selma Spajić/ Kamerni teatar 55 Sarajevo i Udruženje Konkakt), dok je Maja Izetbegović za ulogu sestre Dejms u istom komadu nagrađena za najbolju epizodu. Izvođačkoj i autorskoj ekipi predstave „S druge strane“, dodeljena je specijalna nagrada za „slobodu teatarske igre, zajednički istraživački rad i autentični stvaralački postupak“.

Saopštavajući odluke, Svetozar Rapajić, predsednik žirija, u čijem sastavu su bili Nebojša Romčević, dramski pisac, Hazim Begagić, glumac i menadžer u kulturi iz Zenice, Agata Juniku, dramaturškinja iz Zagreba, i Radivoje Dinulović, arhitekta-scenograf iz Beograda, istakao da su nagrade dodeljene jednoglasno.

– Odluke o nagradama ukazuju na to da nije bilo kompromisa, ali i na hrabrost žirija da ne razmišlja o malim ili velikim pozorišnim kućama, već da nagrađuje isključivo najbolje predstave – rekao je za Danas selektor festivala Bojan Munjin, pozorišni kritičar iz Zagreba.

Osim nagrađenih predstava publika je videla još tri takmičarska komada: „Ribarske svađe“ (CNP Podgorica i Grad teatar Budva), „Zoran Đinđić“(Atelje 212) i „Drama o Mirjani i ovima oko nje“(JDP). U čast nagrađenih Kruševačko pozorište igralo je sinoć „Put oko sveta“.

– Očekivali smo nagradu, ali da budem iskren nismo se nadali trijumfu – rekao je Nemanja Ranković, umetnički direktor NP Užice.

Mlada glumica Tijana Karaičić, koja je za istu ulogu u „Buđenju proleća“ nagrađena i na festivalu „Joakim Vujić“, kaže da joj je nagrada na užičkom festivalu najznačajnija.

– To je predstava koju sam dugo čekala, a i sam način rada tokom njene pripreme i neposredna komunikacija sa publikom, koja je sve vreme na sceni, posebno su mi prijali – rekla je Tijana Karaičić, koja je u aprilu, tokom pretpremijere polomila ruku, ali je sutradan na premijeri igrala sa rukom u gipsu.

Inače, za sedamnaest festivala, ansambl užičkog pozorišta pobedio je jedanput i to 1998. godine sa komadom „Kako zasmejati gospodara“, a kasnije je nagrađivan i za predstave „Umetnost i dokolica“ i „Došljaci“.

Glasovi publike

Ove godine, što je bila retkost na prethodnim festivalima, odluka stručnog žirija o najboljoj predstavi bila je identična stavu publike koja je užički komad ocenila najvećom ocenom – 4.39, a potom slede „Drama o Mirjani (4,36), „S druge strane“ (4,35), „Sumnja“ (4.34), „Višnjik“ (4,24), „Zoran Đinđić“ (4,16) i „Ribarske svađe“ (3,83).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari