Mediji uglavnom izveštavaju o plesnim predstavama, retko o časovima na kojima se igra uči. S druge strane, učenje igre je rasprostranjenije od njenog izvođenja – desetostruko više ljudi praktikuje igru na času učenja, nego što je izvodi na sceni.

Tekuća ekonomska kriza jedva da je uticala na škole igre – dok su mnogi poslovi ugašeni, to se desilo neznatnom broju plesnih škola, u najgorem slučaju, izgubile su neke studente. To još jedanput dokazuje da igra predstavlja jednu od najosnovnijih ljudskih potreba – ljudi se radije opredeljuju da smanje druge troškove života, nego da prestanu sa plaćanjem časova igre.

Državne subvencije baletskim kompanijama i javnim konzervatorijumima su smanjene, pa se oni sve više okreću privatnim sponzorima. Privatne škole se oslanjaju na školarine koje plaćaju studenti. Zbog toga se sve više javno oglašavaju, kako bi na svoje časove privukle što više studenata. One proširuju nivoe učenja, organizuju plesne događaje, postaju otvorenije i fleksibilnije.

Nažalost, izvesne organizacije, u nekim zemljama sveta, pokušavaju da ograniče broj učitelja igre tako što vrše pritisak na vlade tih zemalja da priznaju samo diplome koje oni sami nude. Mi verujemo da učenje igre treba da bude dostupno svima bez ikakvih ograničenja.

Ništa ne treba da spreči pojedinca da podučava, uči ili izvodi neki vid umetnosti, bilo da je to muzika, pozorište, igra, slikarstvo ili pesništvo.

Ohrabrujemo sve da ozbiljno studiraju igru i da učenjem stiču plesne sertifikate i diplome jer će tako pridobiti poverenje svojih studenata, ali, istovremeno, i ističemo da zvanične kvalifikacije ne treba da budu ograničavajući faktor kojim će se sprečavati pravo drugih da podučavaju igru na privatnim časovima. Vlade treba da se odupru pritisku interesnih grupa koje pokušavaju da ostvare sopstveni monopol u okviru bilo koje umetnosti.

Dobar profesionalni umetnik je srećan kada se oslanja na sopstveni talenat, znanje i reputaciju, a ne na privilegije koje su mu date propisima koji sprečavaju druge da se sa njim takmiče ili porede. Umetnost je po definiciji uključujuća, a ne isključujuća.

Svetski Dan igre 2016. je posvećen očuvanju politike otvorenih vrata u podučavanju igre.

Prevela: Božana Bukovala

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari