KLIPING: Mediji bili naklonjeniji SNS-u 1Foto: FreeImages

Elektronski mediji su tokom ove kampanje bili izrazito naklonjeni koaliciji oko Srpske napredne stranke, ali je bitno istaći da je identična, ako ne i lošija situacija po tadašnju opoziciju bila tokom prethodnih predizbornih ciklusa, kada su na vlasti bile DS, DSS, SPS, pokazuje analiza agencije za praćenje i monitoring medija Kliping.

Kako navode za Danas, ono što je bilo primetno i što se zaista razlikuje od prethodnih izbornih ciklusa su „hiperaktivne“ aktivnosti Vlade, koja je svakog dana imala minimum jedan događaj koji je medijski bio izuzetno ispraćen. Na kampanju su, dodaju, bitno uticali i neplanirani događaji poput neočekivane oslobađajuće presude Haškog tribunala Vojislavu Šešelju, sukoba na beogradskoj Đeram pijaci ili izjave Bojana Pajtića o Slovacima.

– Oko tih događaja su se odvijali i glavni međustranački sukobi i napadanja, koja su u jednom delu kampanje bila intezivna, ali su pred izbore zamrla. Što se interneta i društvenim medija tiče, Vojislav Šešelj i Dveri su bili apsolutni hit na Fejsbuku, dok je Saša Radulović bio najaktivniji na Tviteru. Dok su ostale partije sporadično koristile društvene mreže, vanparlamentarna opozicija je u onlajn kampanju usmerila i znatna finansijska sredstva kroz promocije postova na Fejsbuku – navodi za Danas Ilija Vučević iz Klipinga.

Prema analizi Klipinga, poslednja sedmica predizborne kampanje bila je znatno mirnija od prethodnog perioda, pošto su se i vladajuće i opozicione stranke, umesto na međusobne sukobe, fokusirale na slanje poslednjih poruka svojim potencijalnim glasačima pred predizbornu tišinu.

– Nacionalne TV stanice su u svojim glavnim informativnim emisijama nastavile sa favorizovanjem vladajuće koalicije, a ta prednost je varirala od veoma male na RTS, koji je tokom cele kampanje izveštavao najujednačenije, pa do očigledne podrške SNS na privatnim TV stanicima. Poslednjeg dana kampanje, TV Pink je čak prenosila govor lidera naprednjaka u okviru svog Nacionalnog dnevnika u trajanju od preko pola sata, dok su sve ostale stranke u istoj emisiji dobile ukupno svega 202 sekunde – kaže Vučević.

Premijer Vučić i ostali predstavnici Vlade Srbije, navode u Klipingu za Danas, imali su neuobičajeno visok nivo aktivnosti tokom završnice kampanje, a događaji poput obilazaka fabrika, otvaranja gradilišta ili autoputeva bili su upotrebljeni u svrhu isticanja dosadašnjih rezultata Vlade i davanja predizbornih obećanja za naredni mandat.

Njihova analiza pokazuje da je koalicija oko Srpske napredne stranke sa 5.387 sekundi bila ubedljivo najvidljivija u elektronskim medijima, a slede koalicija SPS-JS sa 1.515, DS sa 1.211, lista SDS-LDP-LSV sa 1.095 i kao iznenađenje na petom mestu po dobijenim sekundama u medijima – Levica Srbija sa 867 sekundi.

– Interesantno je i da su sve predizborne liste dobile određen prostor u glavnim informativnim emisijama u toku poslednje sedmice kampanje sem Partije za demokratsko delovanje, koja predstavlja Albance iz jugoistočne Srbije – navodi se u analizi Klipinga.

sekunde

SNS

5387

34.6%

SPS-JS

1515

9.7%

DS

1211

7.8%

SDS-LDP-LSV

1095

7.0%

Levica

867

5.6%

DSS-Dveri

844

5.4%

SRS

767

4.9%

Dosta je bilo

732

4.7%

SVM

718

4.6%

BDZS

624

4.0%

Zavetnici

556

3.6%

Preporod

302

1.9%

SDA

246

1.6%

Srpsko-ruski pokret

155

1.0%

Zelena

119

0.8%

Mladi sa stavom

116

0.7%

Ruska

103

0.7%

Republikanska

101

0.6%

Narodni savez

95

0.6%

PDD (albanska)

0

0.0%

15553

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari