Dok ne budu pušteni u saobraćaj novi vozovi, putnici koji iz Subotice putuju železnicom, tačnije šinobusima do susednog grada Segedina u Mađarskoj, udaljenog samo četrdesetak kilometara, moraju presedati na samoj granici, a zatim se do odredišta voziti mađarskim šinobusom.

Razlog je nekompatibilnost naših i mađarskih železnica. Nije, međutim, reč o drugačijim standardima i propisima, već o tome da su šinobusi koji saobraćaju na ovoj (međunarodnoj) trasi, a koji polaze sa teritorije Srbije toliko stari da ih Mađarska ne želi primiti.

Odluku o tome da šinobusi iz Subotice ne mogu ući na mađarske pruge donela su najpre mađarska železnica, a zatim su i Železnice Srbije primenile princip retorzije, te je šinobusu iz Mađarske zabranjen pristup na pruge Srbije. Rezultat je da su putnici i sa jedne i sa druge strane prinuđeni da kod graničnog prelaza Horgoš – Reske presedaju u drugi šinobus.

Deo problema sa šinskim prevozom prema mađarskoj, odnosno evropskoj granici je u zastarelosti srpskih vozova i šinobusa, ali je takođe vrlo evidentna i zastarelost pruga, te na pojedinim mestima upravo na realciji Subotica – Segedin vozovi idu i brzinama od 30 na sat, što je bilo presporo i za vozove od pre pola veka.

Problem sa šinobusima trebalo bi da se reši do kraja godine, jer su Železnice Srbije najavile da će na liniji Subotica – Segedin biti pušten u promet jedan od novih vozova iz Rusije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari