Bespilotna letelica snima "Drmno" 1

Služba za rudarsko-geološka merenja ogranka „TE-KO Kostolac“ nastavila je opremanje savremenim instrumentima za rad, obaveštava EPS Energija. Nakon prošlogodišnje nabavke vrhunske totalne stanice sa laserskim merenjem dužine do 500 metara, nedavno je kupljena i bespilotna letelica, model „Airbot X6“, koja u ovom trenutku predstavlja vrhunac tehnike za rudarska merenja i geodetske poslove.

P { margin-bottom: 0.21cm; }

– Trenutno smo u fazi probnog rada sa dobavljačima, koji podrazumeva letačku obuku, pripremu leta i obradu prikupljenih podataka, rekao je Goran Miloradović, rukovodilac Službe za rudarsko-geološka merenja u kostolačkom ogranku EPS-a, govoreći o novoj spravi koja će dodatno unaprediti rad ove službe.

– Bespilotnom letelicom uradili smo probno merenje komplikovane zone otkrivenog uglja i na osnovu toga smo uradili situacioni plan. Nakon toga smo snimali i deponiju uglja Termoelektrane „Kostolac B“. Na osnovu ovog snimka, zbog primene novog metoda rada, obradili smo podatke i proverili sa papirološkim stanjem u saradnji sa Službom za analizu i praćenje proizvodnje. Sledećeg dana smo uradili i klasično snimanje. Primenom obe metode, bespilotnom letelicom i klasičnim snimanjem, dobili smo identične rezultate. Posle prošlogodišnje nabavke totalne stanice, sada su kompletirani instrumenti za daljinsko snimanje, tako da sada operateri i figuranti ne moraju da odlaze na nepristupačne delove terena, a dobijaju se precizni rezultati, kaže Miloradović.

„Airbot X6“ predstavlja novu generaciju bespilotnih letilica namenjenih aplikacijama industrijske inspekcije i mapiranja.

Jednostavna je za upravljanje ili automatsko izvršavanje misija, a u kombinaciji sa brojnim senzorima ide tamo gde ljudi ne mogu prići i vidi ono što ljudi ne mogu videti. Dužina ovog uređaja je 1,05 metara, a maksimalna težina koju može da ponese je dva kilograma. Maksimalna brzina koju postiže je 40 kilometara na čas, a brzina penjanja osam kilometara na čas. Leti na visini do 1.000 metara u idealnim vremenskim uslovima. Poletanje i sletanje se odvija vertikalno i automatski, pomoću daljinskog kontrolera ili tablet računara. Podaci sa planiranom rutom snimanja unose se pre leta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari