Site name

Šta se krije iza hajke režimskih medija na Poštu Srbije zbog saradnje sa firmom United media

Devet miliona od Telekoma za kanale Pinka i Prve

Jugoslav Ćosić: Zastrašivanje kablovskih distributera koji emituju TV N1

Logikom tabloida, nešto što je čist tržišni potez, dovedeno je u vezu sa "tajkunima" koji, o državnom trošku, pokušavaju da sruše predsednika Aleksandra Vučića.

9

Piše: Katarina Živanović

Beograd 08. novembar 2017. 11:05

Devet miliona od Telekoma za kanale Pinka i Prve

Foto: Pixabay/StockSnap

Reč je o potezu "Pošta Srbije" koje su sklopile komercijalni ugovor sa firmom "United media" za distribuciju paketa televizijskih kanala, među kojima je i TV N1. "United media" je, pored toga, investitor kanala N1.

Iako "PoštaNet" u svom kablovskom paketu osim N1, sada ima 19 novih, uglavnom sportskih kanala, što je i bio razlog sklapanja ovog ugovora, mediji bliski vlastima su ovaj potez okarakterisali kao nameru v.d. direktorke "Pošta Srbije" Mire Petrović da finansira televiziju koja, kako navode, "govori sve najgore o predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i Srpskoj naprednoj stranci".

Mira Petrović objašnjava za Danas da je ugovor sa "United media" sklopljen iz isključivo komercijalnih razloga, a da proizvoljne i netačne navode pojedinih tabloida ne želi da komentariše.

- Ovakav ugovor postojao je i ranije, sve do 2015. godine, kada je iz ne znam kog razloga prekinut. Onda je usledio veliki pad u broju korisnika naših usluga, ne zbog N1 kako svi pričaju, već isključivo zbog sportskih kanala. Nakon sklapanja novog ugovora, zaustavljen je pad korisnika a sa ponosom možemo da kažemo da Pošta Net jedina u ponudi ima i Arenu i sve kanale Sport kluba - ističe Petrović.

U ponudi na osnovu koje je sklopljen ugovor između Pošte i firme "United media", kao prenosi list Alo, navodi se da će distributer, u ovom slučaju "Pošta Srbije", plaćati nosiocu prava mesečnu naknadu, koja za period od 1. 12. 2016. do 30. 11. 2017. godine iznosi minimalno 138.200 evra. Minimalna garantovana mesečna naknada za period od 1.12. 2017. do 30. 11. 2018. godine iznosi 153.800 evra. U istraživanju se, međutim, ne navodi da se suma odnosi na ceo paket kanala, niti da je pod istim uslovima kao sa "United media", Pošta sklopila ugovor i sa Kopernikusom.

Podaci do kojih je došao list Danas pokazuju da Telekom Srbija, kompanija u većinskom državnom vlasništvu, za 56 kanala televizije Pink plaća sedam miliona evra godišnje, dok za kanale TV Prva izdvaja oko dva miliona evra. Očigledno je da spin o "državnim parama kojim se kupuje N1" potpuno netačan, jer iz državne kase najviše sredstava ide televiziji Pink. Sem što su selektivno prikazali izdvajanje državnog novca za plaćanje kablovskih televizijskih programa, režimska glasila su otišla korak dalje povezujući komercijalni ugovor Pošte sa direktnim pomaganjem "opozicionog kandidata Dragana Đilasa", koji se, kako navode, "udružio sa tajkunom Draganom Šolakom, vlasnikom SBB-a i firme "United media", u pokušaju da sruši aktuelnu vlast".

Direktor programa N1 za Srbiju Jugoslav Ćosić kaže za Danas da niz tekstova koje objavljuje režimski tabloid Alo predstavlja deo kampanje protiv televizije N1 i njenog investitora.

- Cilj je da se televizija diskredituje neistinama i spinovima, ali i da se zastraše svi distributeri koji N1 imaju ili imaju nameru da ga uvrste u svoju ponudu. Zbog toga napadaju i Poštu iako, recimo, identične uslove kao United Media kojoj pripada N1, ima i Kopernikus. Očigledno se ciljano pominje samo N1 iako se u ugovoru sa Poštom, osim nas nalaze i brojni drugi kanali - ističe Ćosić.

Programski direktor Transparentnosti Srbije Nemanja Nenadić ne vidi ništa sporno u ugovoru koji je Pošta sklopila sa "United media".

- Logično je da Pošta za emitovanje kablovske televizije kupi prava za emitovanje svih programa koji su gledani. Ne znam da li su cene koje državna preduzeća plaćaju televizijama tržišne, ali na njima je da objasne razloge - ističe Nenadić za Danas. S obzirom da smo od Telekoma dobili odgovor da je njihov ugovor sa Pinkom poslovna tajna, našeg sagovornika smo pitali zbog čega takvi ugovori imaju klauzulu poverljivosti.

- U toj oblasti, preduzeća u državnom vlasništvu posluju na tržištu i nadmeću se sa konkurencijom, tako da neke stvari možda mogu biti tajne. Ali, i tu tajnost moraju da obrazlože na osnovu kriterijuma koje prepoznaje Zakon o slobodnom pristupu informacija - zaključuje Nenadić.

Tender nije neophodan

Direktorki "Pošta Srbije" Miri Petrović se zamera da je samoinicijativno potpisala ugovor sa firmom "United media" bez raspisivanja tendera, iako se programski paketi nigde ne kupuju na tenderu, niti se on u ovoj industriji raspisuje.

Telekom: Poslovna tajna

Zvanične podatke o tome koliko država plaća Pinku, ali i ostalim televizijama za distribuciju njihovih kanala, od Telekoma nismo mogli da dobijemo. "Tražene informacije su definisane ugovorom dve strane, kompanije Telekom Srbija i njenih poslovnih partnera. Telekom Srbija posluje u uslovima konkurencije u svim oblastima delovanja i eventualno obelodanjivanje takvih informacija moglo bi da ugrozi poslovanje kompanije. Takođe, da bi se poslovni ugovori izneli javnosti, neophodna je saglasnost druge ugovorne strane, a u slučaju objavljivanja bez saglasnosti izlažemo se opasnosti pokretanja sudskog postupka i obavezi plaćanja naknade štete", kažu za Danas u Telekomu Srbija.

povezane vesti

komentari (9)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Orwell Vegan

08. novembar 2017.

Gradjani ovde lepo mogu da vide iluziju koja im se natura, matrix u kojemu zive, dok ustvari ne postoji vlast i opozicija, stranke i statijaznam, vec postoje samo i iskljucivo dve strane u Srbiji: bogati i siromasni. Ako pratite tokove novca onda ce vam sve biti jasno, to je uvek tako, sve ostalo je zamajavanje.

crni domino

08. novembar 2017.

Taj Telekom pljacka nase pare "kojima istice rok upotrebe za 15 dana" i trazi od nas da u tom roku ponovo uplatimo, iako imamo nase pare na stanju kod takvog Telekoma. U suprotnom, desava se pljacka naseg novca!!!... A on potom, po nalogu Vucicevih kerova mora da da Vucicevim pit bulovima na Pinku i Prvoj... Po Srbiji vrsljaju Vuciceve horde i bande, i svi oni mora da namire smo jedno nevinasce u citavom tom poslu...

Danko Šakić

08. novembar 2017.

Nije tačno da pošta izgubila korisnike zbog sportskih kanala. Kako zbog N1 tako i zbog kanala HTV SLO RAI TVE itd. Svi ti kanali su u početku bili u ponudi da bi ih kasnije smanjivali. Zato su najgori. Neka pinkove gluposti gleda AV, nama ne trebaju.

boban m.

08. novembar 2017.

seca li se neko njegovih prica pomocu kojih je postao ministar: gradnja pruga u juznoj americi, brze pruge srbije, zaposlenje 100 inzenjera u CIP-u (zaposlio jednog) itd...uvek pun para, sareno drustvo (potrosacko). iz stana mu je jednom prilikom ukradeno nekoliko stotina hiljada maraka kesa, nije prijavio kradju...pa valjda je dosta.

T

08. novembar 2017.

Ovo je tačno - pre tog ugovora nisu imali ništa od sportskih kanala, ja ne gledam mnogo sport, pa je meni bilo besmisleno, mogu da mislim kako je bilo drugima. Sada u osnovnoj ponudi gomilu sportskih kanala, i opciju za HD uz doplatu.

Zagonetka resena

08. novembar 2017.

A sad mi je jasno zasto je Blic, a verovatno i ostalo zutilo, vodio hajku protiv direktorke poste. Ispade zena gora od crnog djavola, znso sam da je zasmetala AV i njegovim slinama zbog necega, zato i hajka o njenoj "nesposobnosti", pa iznenadni strajkovi, pa razne druge "afere". Zapravo zena je samo potpisala ugovor sa medijskom kucom koja nije pod kontrolom AV. Tztztz veliki veliki greh u ocima sveprisutnog...

Postanska sluzbenica

08. novembar 2017.

Cela priča oko Pošte je mnogo složenija od ovog delića izvučenog iz konteksta. Pošta već šest godina služi samo za političku promociju jedne malene partije. Deset ljudi iz te partije nestručno vlada svim kapacitetima tog do nedavno vrlo uspešnog javnig preduzeća jednog od retkih koje je poslovalo sa velikom dobiti. Sadašnja vd direktorka kojoj je i taj vd status istekao seprembra meseca ne ispunjava uslov u skladu sa zakonom o javnim preduzećima da uopšte bude direktor bilo kog JP pa ni Pošte jer nema adekvatan uslov u vidu stručne spreme. Raspusten je Izvršni odbor preti se zaposlenima i sprovodi strahovlada i sve odluke donosi desetak ljudi iz PUPSa koji nemaju ni odgovarajuća znanja a izgleda ni namere da ovo preduzeće posluje sa dobiti. Otvaraju se preduzeća koja zapošljavaju po 50 ljudi bombastučno a preuzeće sa 15000 zaposlenih se sistematski i nažalost sa namerom da se sto pre privatizuje uništava. Izdvajanje jednog ugovira i njegova tabloidizacija je samo delić onoga šta se dešava u pošti već šest godina i bilo bi divno da ozbiljne i respektabilne novine kao Danas to obrade na jedan sveobuhvatan način. Braneći osobu koja nije kvalifikovana niti ispunjava zakonski uslov da vodi ovo javno preduzeće tako što se pravdaju razlozi sklapanja samo jednog ugovora nije način koji je u skladu sa novinarskom profesijom

crni domino

08. novembar 2017.

Telekom, Posta, MTS, vise ne znam ko za koga radi, ko koga pljacka, ko kome placa, znam samo da mi propada svih 850 dinara u MTSu ako ne uplatim najmanje 200 dinara u narednih 15 dana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bande i horde vladaju ovom zemljom... PS: plasim se da jedna Vuciceva banda presrece komentare upucene Danasu i N1 jer ne verujem da su im moderatori podmitljivi...

Jozef K.

09. novembar 2017.

Zaboravili ste da kazete da su SBB/UnitedMedia/N1 zahvaljujuci svom monopolskom polozaju ucenjivali PTT da moraju uzeti ceo paket kanala, a ne samo SK, kao i da ih moraju nametnuti svim korisnicima a ne u pay paket.