Putari završili deonicu, ali nema ko da je svečano otvori 1Foto: Fonet/ Ljiljana Stojanović

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je 19. juna da je izgradnja najvećeg dela budućeg auto-puta od Kragujevca prema Koridoru 10 završena, te da će deonica tog puta od Kragujevca do ulaska u Batočinu, duga 22 kilometra, biti otvorena „sledeće sedmice“, odnosno krajem tog meseca.

Od obećanog otvaranja prošlo je već više od dva meseca, a Šumadinci koji krenu put Beograda ili Niša i dalje se najvećim delom puta prema Batočini, kao i decenijama unazad, voze jednom trakom. I to uprkos činjenici da su na deonici, o kojoj je govorila Mihajlovićeva, obe saobraćajne trake zaista završene još sredinom juna.

U čemu je, onda, problem? U tome što je proletos, kad je obznanjeno da će deonica do ulaska u Batočinu biti otvorena „sledeće nedelje“, ustanovljeno da je ona saobraćajna traka tog putnog pravca koja je godinama u funkciji poprilično ruinirana, pa je ministarka Mihajlović, koja je o tome, očito, bila naknadno obaveštena, naložila rukovodstvu kragujevačkog Preduzeća za puteve da tu traku „pod hitno“ rekonstruiše i presvuče novim asfaltom.

Uprkos udarničkom angažovanju kragujevačkih putara, taj posao nikako nije mogao da bude završen „pod hitno“, ali jeste u razumnom roku, pa je ta deonica sada već nedeljama spremna za otvaranje. Nevolja je, međutim, što ministarka Mihajlović ovde više ne dolazi.

Žitelje Kragujevca i ostale Šumadince tako nema ko da obavesti kad će deonica do ulaska u Batočinu zaista da bude otvorena. Ili, barem, pojasni zašto se još ne otvara.

Auto-put od Kragujevca prema nekadašnjem auto-putu Beograd – Niš, sada Koridoru 10, počeo je da se gradi, trasiranjem i izgradnjom jedne saobraćajne trake još početkom 80-ih prošlog veka. Izgradnja druge saobraćajne trake startovala je 2004, i do sada, uprkos činjenici da je njen završetak ugovorna obaveza prema Fijatu, još nije okončana. Početkom ove decenije za saobraćaj je otvoren onaj deo auto-puta koji je izgrađen na području grada Kragujevca, u dužini od nepunih deset kilometara.

Predstavnici prethodne vlasti, ministri Milutin Mrkonjić i Verica Kalanović, imali su obavezu da auto-put do Koridora 10 završe do početka proizvodnje prvog novog Fijatovog modela u Kragujevcu, koja je startovala u julu 2012. Nakon promene vlasti, v. d. ministra privrede Igor Mirović je obećavao da će taj putni pravac biti završen najkasnije do kraja 2015. Bivši premijer i sadašnji predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ministarka Zorana Mihajlović, uoči poslednjih parlamentarnih izbora, obećavali su da će auto-put definitivno biti izgrađen do kraja 2017.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari