Saobraćaj u Moskvi

Anadolu Agency/Getty Images
Procenjuje se da će čak 15 odsto saobraćajnih kazni iz 2016. i 2017. u Moskvi ostati neplaćeno zbog ovog problema.

Moskovska policija je na gubitku zbog više od pet miliona neplaćenih saobraćajnih kazni, nakon što su zbog tehnološkog problema izgubljena imena i adrese vozača.

Čini se da je do iznenadnog kraha sistema došlo nakon nedavnog poteza Rusije da uvede saobraćajnu policiju u svim regionima.

To je omogućio novi zakon, kojim su vlasti planirale da olakšaju prijavljivanje prekršaja i omoguće službenicima da lakše i brže naplaćuju kazne prestupnicima u saobraćaju.

„Sistem radi manje ili više dobro, ali postoje problemi u tranzicionom periodu“, rekao je za „Komersant“ šef ruske Uprave za bezbednost saobraćaja Mihail Černikov.

„Ili kuća ili stan pretupnika nisu navedeni, ili prezime nije kompletno“, objašnjava Černikov probleme sa kojima se policija susreće u sistemu. On nije dao konkretan broj ljudi čiji su podaci u sistemu pogrešno navedeni ili izbrisani.


Možda ste zainteresovani i za naše druge priče:

Procenjuje se da će čak 15 odsto saobraćajnih kazni iz 2016. i 2017. u Moskvi ostati neplaćeno zbog ovog problema.

Problem nije ograničen samo na Moskvu, ali tu je najveći, jer se u glavnom gradu dogodi između četvrtine i trećine svih prijavljenih saobraćajnih prekršaja u zemlji. Razlog je delom i veći broj kamera.

Preokret u ruskom neredu

Građani se ne žure da se žale, pogotovo nakon što je nekoliko lokalnih medija saopštilo da su novčane kazne do sada bile „opraštane“.

Jedan korisnik Tviter-a je komentarisao: „Ponekad postoje i dobre vesti“. Još jedan tvet: „Postoji preokret u ruskoj neredu“.

Saobraćaj u Moskvi

Rossiya-1 TV
Problem nije ograničen samo na Moskvu, ali tu je najveći

Uskoro bi moglo da se pokaže da sistem ima još jednu slabost, kaže Černikov. Ako lokalne vlasti uvedu ograničenja emisija zagađenja automobila, vozači automobila koji su veliki zagađivači će biti kažnjeni zbog ulaska u zaštićene zone.

Problem je u tome što nepotpunoj bazi podataka nedostaju i informacije o specifikacijama emisija izduvnih gasova za 60 odsto automobila.

„Nije jasno kako će sve ovo ići“, rekao je Černikov. „Moraćemo sve da sistematizujemo.“