Konzorcijum koji predvodi austrijska kompanija „Porr Tecnobau und Umwelt Aktiengesellsshaft“ juče je izabran za najpovoljnijeg ponuđača na tenderu za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije. Ovu odluku doneo je Upravni odbor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, koja je i raspisala međunarodni konkurs.

Konzorcijum koji predvodi austrijska kompanija „Porr Tecnobau und Umwelt Aktiengesellsshaft“ juče je izabran za najpovoljnijeg ponuđača na tenderu za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije. Ovu odluku doneo je Upravni odbor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, koja je i raspisala međunarodni konkurs.
Vrednost ove ponude, koja obuhvata projektovanje i izvođenje građevinskih radova, iznosi 118.652.230 evra. Ugovorom će biti obuhvaćeni i eventualni nepredviđeni i naknadni radovi u iznosu od pet odsto ukupne cene. Izgradnja mosta preko Ade Ciganije treba da bude završena za 44 meseca od trenutka potpisivanja ugovora.
– Veoma sam zadovoljan što smo izabrali kvalitetnog projektanta i izvođača radova i verujem da će Beograd za oko tri i po godine dobiti most koji će znatno rasteretiti saobraćaj i smanjiti gužve u centru grada. Očekujem da ugovor bude potpisan za oko mesec dana, a da samo projektovanje traje šest do osam meseci. Pripremni radovi počeće krajem leta, a do kraja godine bi trebalo da krene i sama izgradnja. Radi se o složenom poslu kakvog u ovom gradu nije bilo još od 1974. godine, kada je izgrađena „Gazela“ – rekao je Bojan Stanojević, gradski menadžer, dodajući da je u svetu normalno da od ideje do realizacije ovako velikog projekta prođe desetak godina.
Most preko Save povezaće Novi Beograd sa Čukaricom, čime će saobraćaj preko sadašnjih mostova i kroz Bulevar vojvode Mišića biti smanjen za 40 odsto. Most će biti dugačak 929 metara, imaće šest kolovoznih traka, dve staze za pešake i dvostruke šine namenjene lakom metrou. Najvećim delom će biti finansiran iz kredita koji je Grad Beograd obezbedio kod Evropske banke za obnovu i razvoj, dok će izradnju prilaznih saobraćajnica finansirati Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Ovaj objekat deo je prve faze Unutrašnjeg magistralnog poluprstena.
Prema idejnom projektu iz 2005. godine predviđena cena mosta bila je 90 miliona evra bez PDV, ali je razlika u ceni nastala zbog toga što je cena čelika na svetskom tržištu porasla za 52 odsto, a ukupni porast troškova u Evropi iznosio je pet odsto.
Dosadašnje studije pokazale su da će novi most građanima u putovanju uštedeti oko 30 minuta. Analize govore i da će vozači putničkih vozila dnevno uštedeti 11 tona goriva i oko 100.000 pređenih kilometara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari