Glavni grad Srbije već godinama muku muči sa teretnim saobraćajem, jer praktično svi tranzitni putevi prolaze kroz gradsko jezgro. Gradski čelnici pokušali su da smanje gužve na ulicama tako što su kamionima i ostalim teretnim vozilima težim od 3,5 tona, zabranili prolazak centralnim gradskim ulicama od 7 do 23 časa.

Glavni grad Srbije već godinama muku muči sa teretnim saobraćajem, jer praktično svi tranzitni putevi prolaze kroz gradsko jezgro. Gradski čelnici pokušali su da smanje gužve na ulicama tako što su kamionima i ostalim teretnim vozilima težim od 3,5 tona, zabranili prolazak centralnim gradskim ulicama od 7 do 23 časa. Dozvoljeno im je kretanje samo noću. Nažalost, ova strategija nije se pokazala kao najbolje rešenje.
– Kada govorimo o tranzitnom i teretnom saobraćaju, najviše su ugrožene Karađorđeva ulica i cela gradska zona prema Luci Beograd. Takođe, jedan od ključnih uzroka opterećenja jeste i to što se saobraćaj između tri dela grada praktično odvija preko tri mosta – kaže za Danas Đorđe Bobić, glavni gradski arhitekta.
– Cela priča u vezi sa dunavskom stranom, Lukom Beograd i industrijskom zonom koja tamo postoji, rešavaće se na više načina. Prvo, izmeštanjem luke na drugu obalu Dunava, eliminisaće se saobraćaj iz ove zone. Reč je o dugoročnom projektu koji bi trebao da se realizuje u narednih desetak godina. Druga bitna stvar jeste izgradnja mosta preko Ade Huje, koji treba da se gradi donacijom japanske vlade i sada se nalazimo negde pred zaključenje tog ugovora. Japanci su već uradili studiju izvodljivosti i idejno rešenje za ovaj most. Most preko Ade Huje doprineo bi rasterećivanju saobraćaja sa Pančevca, preko kojeg se već godinama odvija celokupni saobraćaj u tom smeru – kaže Bobić.
Obilaznica oko Beograda je ipak ključni projekat u planovima grada da se tranzitni saobraćaj ukloni iz gradskih ulica. Izgradnja obilaznice već se realizuje, ali teško je prognozirati kada će taj posao biti priveden kraju.
– Eksperti koji su radili analize u vezi rasterećivanja saobraćaja sa autoputa, kažu da se tu radi o smanjenju oko 40 odsto saobraćaja sa Gazele prema obilaznici – kazao je Bobić, i dodao da je ovo inače studija Saobraćajnog fakulteta. Kada su u pitanju organizacione mere zabrane prolaska teretnih vozila kroz gradsko jezgro, kako je naveo gradski arhitekta, to sada ne funkcioniše najbolje. On je naveo i da ne može da krivi te ljude koji ne poštuju propise, jer na neki način snabdevanje Beograda zavisi od njih.
Prema nekim istraživanjima, teretni saobraćaj u glavnom gradu prošle godine bio je dvostruko veći nego u prethodnoj godini. Procenjuje se da su teretnjaci prevezli oko 1,5 miliona tona razne robe. Inače, trenutne mogućnosti putne mreže su takve da se što bolje mora organizovati tranzit teretnih vozila.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari