Foto: Miroslav Dragojević

Ovo je suprotno Zakonu o radu i odredbama ugovora koji su radnici sklopili sa GSP-om, naglašava Nikola Antić, predsednik SOS sindikata GSP-a, nakon što je direktor GSP-a Željko Milković negirao navode televizije N1 da “umor preti vozačima GSP-a jer rade i po šest dana u nedelji”.

Milković tvrdi da “nije tačno da su vozači premoreni i da ih ima manje nego što je neophodno” braneći se da “sindikat može da priča šta hoće, a vozači daju netačne informacije”. Ipak, predsednik SOS sindikata odgoovara da su rasporedi smena vozača u pogonu “Kosmaj” javni, transparentni i jasan dokaz da u ovoj stanici vozači rade prekovremeno zato što ih nema dovoljno.

– Po poslednjoj sistematizaciji radnih mesta za 2016. godinu nama nedostaje 600 vozača, to su činjenice, a okvirno svakog meseca otkaz da tridesetak ljudi, zbog nepodnošljivih uslova u kojima rade – upozorava Antić. On dodaje da se zbog toga veći duži period stvaraju problemi sa obračunom i isplatom prekovremenih radnih sati, jer i vozači iz ovog pogona, na osnovnih 40 sati nedeljno koliko je utvrđeno zakonom i ugovorom, imaju i preko 25, a GSP im svakog meseca isplaćuje samo do 15. Ipak, on podseća da ovo nije glavni razlog apela da se vozači rasterete, već pre svega bezbednost u saobraćaju – i za same vozače i za putnike, pogotovo zbog visokih temperatura kojima su ovih dana izloženi.

– Temperatura u vozačkoj kabini jednog tramvaja koji je ceo dan na suncu dostiže i do 60 stepeni, sve se usija, a nemaju propisno ni gde da se odmore i rashlade. Svima je jasno kakav je nedostatak osnovnih uslova na okretnicama – podseća Antić. On dodaje da ni situacija za vozače autobusa nije ništa bolja, pogotovo za one koji voze na linijama koje prolaze ulicama gde se odvijaju radovi, kao što su Bulevar oslobođenja, ulica Mije Kovačevića…

Za nedovoljan broj vozača iz Sindikata krive gradsku upravu jer onemogućava zapošljavanje novih radnika

– Osnovni razlog za nedovoljan broj vozača je procedura kojom Grad Beograd onemogućava GSP-u da zaposli nove vozače, ali zato menadžment zapošljava nove ljude na nekim drugim mestima koja nisu izvršilačka – ukazuje Antić.

U rasporedu rada vozača koji je dostavljen redakciji Danasa, vozači su označeni šiframa u prvoj koloni a slobodni dani ubeleženi su u koloni “SD”, pri čemu svaki dan u nedelji ima svoj broj od 1 do 7, pa se iz priloženog uočava da zaista svaki vozač ima samo po jedan slobodan dan.