Dana 20.08.2011. supruga i ja smo imali let sa rezervisanom i plaćenom kartom na relaciji Štutgart – Beograd i sa vremenom polaska u 18:35 (gde je last check in bio u 18:05). Usled više sile (problema sa automobilom), na parking aerodroma smo ušli u 17:59 i uspeli da dođemo do JAT-ovih šaltera do 18:05 (ko je bio na ovom aerodromu zna da je pet minuta i manje sasvim dovoljno da se stigne do terminala).


Na naše zaprepašćenje, na šalterima nije bilo nikog (iako na e-kartama jasno piše da je last check in u 18:05!), svetla na šalterima bila su pogašena, a računari izlogovani. Zbunjeni, potražili smo pomoć na informacijama, ali na drugom terminalu, jer na tom terminalu gde su bili JAT-ovi šalteri nije bilo službenika za informacije. U 18:12 su službenici sa informacija uputili poziv kapetanu leta da ima još dva putnika na aerodromu, što je on bez pogovora odbio – znači putnici sa plaćenim kartama koji su se pojavili u predviđeno vreme i nisu našli nikog od službenika JAT-a na šalterima su odbijeni.

Posle određenog vremena, čekajući da se problem reši, tj. da neko iz JAT-a dođe do tog šaltera za informacije, da bi videli šta i kako ćemo dalje, saznali smo da su svi službenici JAT-a otišli tim avionom i da ne samo da ne možemo da uđemo na taj let, već da ne možemo ni da dobijemo refundaciju. Takođe smo saznali da je avion za Beograd poleteo ranije nego što je po redosledu letenja. Posle svega toga jedino što nam je preostalo bilo je da platimo drugi let (tek sutradan je bilo slobodnih mesta kod drugog avioprevoznika), i to skuplje, kao i da o našem trošku ostanemo još jedan dan u Štutgartu.

Sutradan, po dolasku u Beograd obratio sam se na šalteru za informacije i reklamacije, gde mi se službenica obratila izuzetno drsko i rekla da je to naša greška, kao i da se žalimo putem mejla, bez ikakvih objašnjenja.

Poslušavši je, poslao sam mejl sa zahtevom da nam se refundiraju troškovi, na šta sam dobio odgovor da moram da im dostavim dokumentaciju koja je potrebna u formi kako oni to zahtevaju gde, između ostalog, traže i kopiju kartice za tekući račun(http://www.jat.com/active/sr-latin/home/main_menu/travel_info/your_fligh t/vas_let_reklamacije.html).

Svako ko je makar jednom koristio online kupovinu, zna da za kupovinu preko interneta ne mora da ima pin kartice, već je sve ispisano na kartici, znači JAT traži da im se dostavi kopija (ili skenirana verzija) kartice gde imaju sve te podatke, a ne samo broj tekućeg računa. Naravno, dostavio sam skeniranu karticu dinarskog računa, ali koja ne može da se koristi za online kupovinu iz predostrožnosti, kao i sve dokumente koje sam popunjavao u PDF verziji da ne bi bilo zloupotrebe.

Da skratim: dobio sam odgovor da su kontaktirali njihove službenike, bez provere kada su ti isti službenici otišli sa šaltera (znači veruju im na reč), odnosno bez provere kada su se ti službenici izlogovali sa računarskog sistema aerodroma, i da smo mi zakasnili tj. da nam neće refundirati novac!

Jedino što na sve ovo možemo da kažemo moja supruga i ja jeste – sramota. Mislim da posle svega ovoga ne treba da pominjem da su naši ljudi u inostranstvu (konkretno mislim na Nemačku i na naše ljude u Štutgartu) ogorčeni lošim uslugama JAT-a i da za svaki dolazak biraju kojim će avio-prevoznikom doći u Srbiju, a obično su to drugi prevoznici, jer su mnogo povoljniji i fleksibilniji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari