Gubitnička linija 1

Odluka Er Srbije da ne angažuje zamenski avion za liniju ka NJujorku dok je „erbas A 330“ koji na njoj saobraća na redovnom tehničkom održavanju stvorila je nove spekulacije.

U stručnoj javnosti se čuje da se na toj maršruti ostvaruju gubici kao i da Etihad sve više gubi interesovanje za vlasništvo u Er Srbiji zbog loših poslovnih rezultata.

Saopštenje Er Srbije o tome da je reč o kratkom periodu za koji nije potrebno avionu na održavanju naći zamenu s obzirom da su svi putnici raspoređeni na letove drugih kompanija ne odražava tačno stanje stvari. I to je dodatno pojačalo sumnju, jer je početkom godine istovetna situacija izgledala sasvim drugačije.

Naime, tada je Etihad ustupio avion Er Srbiji da se njim obavlja saobraćaj dok je standardni na održavanju. Stoga se postavlja logično pitanje, zbog čega se i ovog puta nije postupilo na isti način? U Er Srbiji na to pitanje nisu dali odgovor što je spekulacije da nešto nije u redu još više povećalo.

Dobro obavešteni kažu da je pravi razlog celog ovog slučaja težnja Etihada, kao vlasnika Er Srbije, da ukine liniju ka NJujorku te da je ovo samo prvi korak u tom pravcu. Jedna vrsta pripremanja javnosti na ono što će neminovno uslediti. A to je zatvaranje te linije jer navodno kompanija Er Srbija na godišnjem nivou gubi 20 miliona dolara zbog nedovoljnog broja putnika na relaciji Beograd – NJujork.

Deo stručne javnosti je odmah po uvođenju linije Beograd – NJujork -Beograd bio veoma skeptičan i tvrdio da će ta linija biti nerentabilna zbog toga što ne postoji dovoljno interesovanja putnika za letove ka toj destinaciji.

Ti eksperti su od starta govorili da je odluka o pokretanju linije ka NJujorku čisto politička bez da su sagledani ekonomski parametri da li će se njeno postojanje isplatiti ili ne. Po svemu sudeći funkcionisanje te linije je strateškom partneru iz Ujedinjenih Arapskih Emirata nametnuto, odnosno tu inicijativu je očito nevoljno prihvatio.

U svakom slučaju, obustavljanje saobraćaja prema NJujorku izaziva novo nezadovoljstvo putnika uslugama Er Srbije koje su sve nižeg kvaliteta. Stalna kašnjenja aviona, slab komfor u letelicama, ukidanje obroka na letovima a sada i stopiranje određenih linija daju sve više argumenata onima koji tvrde da je nacionalni avio-prevoznik funkcionisao daleko bolje pre privatizacije te da do svojinske transformacije, jer pomaka na bolje nema, nije trebalo ni doći.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari