Nerealni štrajksisti 1

Pre dva dana niko nije ni znao da jedan broj beogradskih taksista ima bilo kakvih problema.

Onda su u četvrtak ranom zorom njih 500 od 6.000 izašli na ulice blokirajući Trg Slavija, ali i sve ostale ulice koje izlaze na najveći beogradski kružni tok. Paralizovan je bio saobraćaj u tome delu gradu, u ostalim usporen, sve do popodneva. Do tog popodneva većini nije bilo jasno šta je pravi razlog koji je štrajkače, mahom iz Ugovorne privredne taksi komore, naterao da zaustave svoja vozila.

Prvi razlog, ispostaviće se na kraju ne i glavni, zaustaviti aplikaciju Car:Go koja, kako su rekli, ne radi nelegalno, ali „ne može ubuduće ni da radi onako kako je do sada radila“. Naime, Car:Go do klijenata dolazi preko aplikacije, nudeći povoljnije usluge prevoza od onih koje nude taksisti. „Nelojalna“ konkurencija, međutim, samo je sporedan zahtev štrajkača-taksista, a glavni to što nisu učestvovali u izradi Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Njih je brinuo i „nerealni reprogram poreskog duga“ predviđen radnom verzijom zakona, ali i veća ovlašćenja komunalnih policajaca.

To da nisu pozvani u radnu grupu, odmah po njihovom izlasku na ulice, iz Ministarstva saobraćaja su demantovali. Pomoćnik ministra najpre, a potom i ministarka Zorana Mihajlović. Nije joj bilo jasno zbog čega „250 njih blokira dva miliona građana“. Ispostaviće se da su štrajkači, ipak, bili u radnoj grupi, da su je napustili dan pre štrajka, te da je protest, kako su posle naglasili, usred grada bio neminovan ne bi li ih država shvatila ozbiljno, a svi uvideli da oni imaju podršku i legitimitet. Šta je konkretno dogovoreno, odnosno šta su oni dobili od države, a da je više i konkretnije od onog što su imali i u sredu uveče pre blokade Slavije – ostalo je nejasno.

Kao što je donekle nerazjašnjeno ostalo i to da li taksistima koji su štrajkovali prekrivajući krovne oznake na svojim automobilima više smeta Car:Go ili „divljaci“ u njihovim redovima. Kad su pre svi zaboravili na jedinu pravu nelojalnu konkurenciju koja „šiša“ i mušterije i državu, ali i svoje kolege. Njih sada, eto, gotovo niko (osim u raspravama na društvenim mrežama) tokom ovih nekoliko dana nije pomenuo.

Zatim, šta će biti sa toliko izreklamiranim Car:Go za koji do pre dva dana gotovo niko nije znao. Od Zorane Mihajlović moglo se čuti da im se ne piše baš dobro, s druge strane, premijerka Ana Brnabić im je juče pružila podršku.

Onda, da li štrajkači-taksisti imaju pravo da se bune protiv kompanije koja plaća porez i da u isto vreme kritikuju nerealan reprogram poreskog duga? Ko je onda tu varao državu i izbegavao zakone? Ovi što su platili porez ili ovi koji traže reprogram duga?

Uostalom, zašto bi konkretno taksiste trebalo da brine to što će ovlašćenja komunalnih policajaca biti veća nego do sada? Ako ne krše zakone zašto bih ih to brinulo?

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari