Evropska agencija za rekonstrukciju raspisala je međunarodni tender za izradu glavnog projekta drumsko-železničkog mosta u Novom Sadu, izjavio je predstavnik EAR u Srbiji Džon Vajt. On je za jučerašnji novosadski Dnevnik rekao da je tender za projekat otvoren do 19. aprila i precizirao da je od 15 dosad prijavljenih ponuđača, uslove zadovoljilo njih sedam.

Evropska agencija za rekonstrukciju raspisala je međunarodni tender za izradu glavnog projekta drumsko-železničkog mosta u Novom Sadu, izjavio je predstavnik EAR u Srbiji Džon Vajt. On je za jučerašnji novosadski Dnevnik rekao da je tender za projekat otvoren do 19. aprila i precizirao da je od 15 dosad prijavljenih ponuđača, uslove zadovoljilo njih sedam. Naveo je da je reč o konzorcijumima iz Velike Britanije, Nemačke i Danske, kao i po dva ponuđača iz Italije i Francuske.
Vajt je precizirao da je za izradu projektne dokumentacije EAR namenio dva miliona evra preko programa Kards. Dnevnik navodi da još uvek nema pouzdanih informacija ko će platiti izgradnju mosta, koja se procenjuje na 40 miliona evra. Direktor Javnog preduzeća Putevi Srbije Branko Jocić ranije je najavio mogućnost da tokom 2007. godine pitanje finansiranja izgradnje mosta bude rešeno u saradnji sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj i Evropskom investicionom bankom. Drumsko-železnički most, poznatiji kao Žeželjev most, jedini je od tri novosadska mosta koji je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine, a još nije obnovljen. Na mestu srušenog Varadinskog mosta u oktobru 2000. godine u saobraćaj je pušten novi most, a najveći i najlepši novosadski most, Most slobode, koji je takođe bio srušen u NATO bombardovanju, obnovljen je sredstvima EU i u saobraćaj pušten u novembru 2005. Žeželjev most imao je kapacitet dvosmernog drumskog saobraćaja, železničkog saobraćaja i pešačkih staza. U blizini srušenog Žeželjevog mosta, u maju 2000. godine u saobraćaj je pušten privremeni drumsko-železnički montažno-demontažni most, koji ima kapacitet jednosmernog drumskog saobraćaja, koji se obustavlja kada preko mosta brzinom od deset kilometara na čas prolazi voz. Zbog svoje visine, taj privremeni most ne odgovara pravilima Dunavske plovidbe, a na prilazima mostu stoji upozorenje da je „oštećen“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari