Kljajić: Još jedan primer cenzure na RTV-u 1

– Ono što posebno zabrinjava je što se niko iz RTV-a nije oglasio po ovom pitanju. Rukovodstvo ove kuće mora da prekine sa strategijom ćutanja, pošto na kraju krajeva građani plaćaju njihov rad – kazala je Kljajić, dodajući da će, posle svega, neko morati da odgovara za sve što se u poslednjih godinu i po dana dešava na RTV-u.

Kako je Danas već pisao, emisija „Otkopčano“ autora Blaža Popovića, iako je bila snimljena i najavljena, preksinoć je skinuta sa programa. Umesto toga, u terminu od 21 čas emitovana je emisija „Hilandarsko vekovanje: Smena straže“. Gost sporne epizode emisije „Otkopčano“ bio je pisac Marko Vidojković.

– Tokom prve polovine emisije govorili smo o uspehu moje knjige „E baš vam hvala“. Tokom druge polovine iznosio sam svoje opštepoznate opservacije o domaćoj političkoj sceni – kazao je Marko Vidojković.

On je u ranijoj izjavi Danasu napomenuo da ga nije iznenadilo kada je saznao da snimljeno gostovanje nije emitovano.

– Lepo sam rekao Blažu Popoviću, „nemoj bez veze da snimamo, neće hteti da puste“. On je, međutim, bio uveren da cenzure na RTV nema. Ispostavilo se da sam bio u pravu i jako mi je žao zbog toga – rekao je Vidojković.

Autor emisije Blažo Popović nije želeo da komentariše to što se epizoda sa Markom Vidojkovićem nije emitovala.

Prema nezvaničnim saznanjima portala Cenzolovka, odluka o tome da Popovićeva emisija ne bude emitovana, doneta je u toku popodneva, ali je, kako dodaju, izostalo zvanično obrazloženje autoru za odluku rukovodstva RTV-a.

U toku jučerašnjeg dana generalni direktor RTV Miodrag Koprivica nije odgovarao na Danasove pozive i poruke, pa smo ostali uskraćeni za informaciju o razlozima zbog kojih emisija „Otkopčano“ nije emitovana u redovnom terminu.

Smene

U maju 2016. godine, neposredno nakon formiranja nove pokrajinske vlasti na čelu sa Srpskom naprednom strankom, u RTV-u je smenjen direktor programa Slobodan Arežina, čime je otpočeo talas smena na pokrajinskom javnom servisu. Apelacioni sud u Novom Sadu je krajem prošle godine naložio rukovodstvu RTV-a da Slobodana Arežinu vrate na posao, ali je on, umesto toga, dobio otkaz. Smene na RTV-u podstakle su niz protesta, koje je predvodio građanski pokret „Podrži RTV“.