Foto: Pixabay

Kako podseća UNS, SBB nije obavestio Regulatora da je program Radio-televizije Srbije (RTS) pomerio iza stranih kanala.

Zbog toga je REM podneo zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv SBB-a, pozvao ga na sednicu Saveta REM-a i uputio upozorenje da je neophodno da odmah vrati raspored kanala u prvobitno stanje.

REM je, kako se navodi na njihovom sajtu, prosledio izveštaj o nepoštovanju „Obavezujućih kriterijuma za bliže utvrđivanje logičke numeracije kanala“ od strane SBB-a, Regulatornoj agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) u skladu sa članom 100 stav 14 Zakona o elektronskim medijima, radi podnošenja prijave inspekciji nadležnog ministarstva.

Inače, u ovom stavu Zakona stoji da „Regulator vrši nadzor i stara se o izvršavanju obaveza operatora propisanih odredbama ovog člana, u saradnji sa regulatornim telom nadležnim za oblast elektronskih komunikacija“.

Savet REM-a je 25. marta podneo zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv SBB-a zato što pre dve godine ovaj operator nije obavestio Regulatora da je program RTS-a pomerio iza stranih kanala (logička numeracija). Prema navedenom članu Zakona operator je bio u obavezi da u pisanoj formi obavesti Regulatora o svakoj promeni broja i strukture programskih paketa.

SBB je marta 2017. godine promenio raspored kanala, pa je svoj prekogranični kanal, televiziju N1 stavio na prvo mesto na daljinskom upravljaču na kojem je do tada bio program RTS 1. Pre reagovanja REM-a istoga dana, SBB je ponovo promenio poziciju RTS 1, pa ga je sa drugog mesta, gde je postavio svoj kanal TV Nova S, pomerio na treću poziciju.

Sledećeg dana, Savet REM-a je upozorio SBB da je neophodno da odmah vrati u pređašnje stanje  raspored kanala. Međutim, ostalo je nejasno da li REM od SBB-a zahteva da RTS vrati na prvo mesto sa kojeg je pomeren 2017. godine ili na drugo gde je Prvi program Javnog servisa bio do 25. marta.

Povezani tekstovi