Studenti na takmičenju u Francuskoj Foto: Mašinski fakultet

Hydrocontest takmičenje okuplja studente brodogradnje iz celog sveta, sa ciljem istraživanja i promocije energetske efikasnosti plovila. Studenti imaju zadatak da samostalno isprojektuju i izrade jedno ili dva plovila sa kojima se nadmeću protiv plovila drugih timova u tri trke: prevoz teškog tereta (200 kg na 400 m), prevoz lakog tereta (20 kg na 600 m) i trci izdržljivosti. Na ovogodišnjem takmičenju, koje je održano od 2. do 9. septembra u San Tropeu, učestvovalo je više od 40 studentskih timova sa vodećih univerziteta.

Projektovanje i izrada plovila su važan deo zadatka, ali pravi izazov su svakako trke. Svi učesnici od organizatora dobijaju elektromotor snage 1200W. Međutim, koje će plovilo biti najefikasnije, zavisi isključivo od znanja, kompetencija i veština studenata da isprojektuju i naprave brod sa najboljim hidrodinamičkim karakteristikama.

Studenti Mašinskog fakulteta su prošle godine prvi put učestvovali na Hydrocontest takmičenju, kada su, takođe, postigli veliki uspeh – drugo mesto u trci prevoza lakog tereta, i treće mesto u trci prevoza teškog tereta. Pored toga, u Beograd su doneli i posebno priznanje – Hydrocontest spirt nagradu.

„Ono što je obeležilo ovogodišnji Hydrocontest jeste činjenica da su svi timovi unapredili svoje brodove, zbog čega je konkurencija bila veća nego prehodne godine. Naši studenti su napravili dva potpuno nova plovila. Pobednički brod „Dunav1“ za prevoz teškog tereta, dugačak je 3,2m i širok 0,60m i iste je forme kao i njegov prethodnik „Dunav“. Novo plovilo je izrađeno od stakloplastike a urađene su mu i različite optimizacije – „Duck tail“, zašiljen pramac, deflektori…Brod za prevoz lakog tereta nazvan „Sava1“, dugačak je 2.54m i širok 0,34m. Ima potpuno novu formu i izrađen je od karbona. Na taj način dobijeno je 40 procenata uštede na masi. I na novom brodu urađen je veliki broj optimizacija – zašiljen je pramac, ugrađeni su interceptori, spray rails i propeleri koje su studenti sami isprojektovali i izradili 3D štampom. Novi „Sava“ je za 30 procenata brži od svog prethodnika“, navodi se u saopštenju Mašinskog fakulteta.

Foto: Mašinski fakultet

Ovogodišnji tim čini petnaestoro budućih brodograđevnih inženjera – Matija Vasilev -Team manager, Igor Đorđević – Logistics officer, Božidar Dulić – Communication Officer, Nemanja Šurbatović, Milica Stojanović, Marko Veg, Luka Gradinac, Aleksa Kovinić, Anđela Orlović, Filip Lakić, Đorđe Branković, Aleksandar Subić, Saša Stjepanović, Petar Karadžić, Anđelka Leštanin i Stefan Zečević. Ovi mladi kreativni ljudi spremno su prihvatili novi izazov projektovanja i izrade u svemu inovativnih, energetski efikasnih i ekoloških plovila. U tome su ih podržali profesori Katedre za brodogradnju, posebno mentor tima doc. dr Milan Kalajdžić, kao i sam Mašinski fakultet.

Učesnici takmičenja obratiće se javnosti u sredu u 11 sati na Mašinskom fakultetu, za kada je najavljena konferencija za novinare.