Za kolaps u Beogradu odgovorna gradska vlast 1Ilustracija: BETAPHOTO/ ANA SLOVIC

Činjenica da je kiša u Beogradu preksinoć izazvala kolaps i haos na ulicama, ne može biti opravdana time na nas takvo nevreme pogađa „jednom u 100 godina“, kako je prilikom majskih poplava 2014. izjavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Jer, takvo nevreme pogađa Srbiju i glavni grad svaki put kad padne jača kiša, te bi odgovornost trebalo potražiti negde drugde. Prema mišljenju sagovornika Danasa, za ulice koje su preksinoć izgledale kao rečni tokovi po kojima plutaju automobili odgovorna je upravo aktuelna gradska vlast.

Marko Bastać, predsednik opštine Stari grad kaže za Danas da je kiša od preksinoć samo pojačala svakodnevni saobraćajni haos „koji je posledica besmislenih projekata u režija večitog zamenika, koji se sprovode u isto vreme na više mesta u Beogradu“.

– Gradom upravlja štetočina na steroidima i on bi sa svojom ekipom da gradi metro a svi zajedno nisu u stanju da očiste slivnike za vodu pa onda imate poplavljene ulice, automobile koji plutaju, autobuse u koje prodire voda i potpunu paralizu života u Beogradu. Prekjučerašnji dan i reakcije večitog zamenika još su jedna potvrda da imamo nestručnu, korumpiranu i bahatu vlast koju interes građana ne zanima – ističe Bastać.

Nikola Jovanović, potpredsednik Narodne stranke i odbornik NS u Skupštini Beograda kaže za naš list da građani plaćaju porez i komunalne usluge i zaslužuju da imaju grad koji može da izdrži polusatni pljusak.

– Ulice treba da budu urađene tako da se voda sliva gde treba, sredina izdignuta, podloga dobra, asfalt kvalitetan, slivnici očišćeni, sve zajedno isplanirano i izvedeno tako da voda ide nizbrdo iz ulice u ulicu ka kanalima i odvodima a da ne lomi asfalt, upada u prizemlja zgrada, i zadržava se u depresijama i rupama – naglašava Jovanović. Prema njegovim rečima, eksperimenti i brojne skupe intervencije na ulicama u poslednjih šest godina nisu doneli poboljšanje, već suprotno.

– Da li je gradska vlast valjana ili nije vidi se upravo u ovakvim trenucima. Vesić je još jednom pao na ispitu, što mu se desilo i u januaru kad je pao sneg. Mora da ode – smatra Jovanović.

Radomir Lazović iz inicijative Ne davimo Beograd naglašava da nije u našoj moći da zaustavimo nevreme i kišu, ali jeste da izgradimo infrastrukturu tako da kada ona padne, ulice ne postanu posle 10 minuta reke, a da nam iz šahtova izbijaju vodoskoci.

– Umesto bizarnih projekat poput gondole, ski staze na Avali, muzičke fontane ili kozmetičkih promena u četiri najvažnija gradska bulevara koja će dodatno usporiti javni saobraćaj i građanima koji u njima žive dodatno smanjiti kvalitet života, treba ulagati u infrastrukturu. Podsećamo i da u ovom našem gradu skoro polovina stanovnika nema regulisanu kanalizaciju – ističe Lazović za Danas.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, pak, smatra da je grad savršeno funkcionisao tokom kiše. On je naglasio „da je to najveće nevreme koje je zahvatilo Beograd od 2014“, ali da je grad pokazao da dobro funkcioniše „u ovakvim situacijama koje nisu uobičajene i nisu normalne“.

Šapić: Zašto mene pitate?

Upitan zašto je, prema njegovom mišljenju, u Beogradu nakon kiše bio kolaps i ko je za to odgovoran, predsednik opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić je odgovorio kontrapitanjem – „Zašto to mene pitate?“.

– Ja se ne razumem u kapacitet kanalizacione mreže i sve što bih vam rekao bilo bi protumačeno kao sakupljanje političkih poena – naglasio je Šapić.

Vujanić: Kapacitet kanalizacije je mali

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da je kolaps u saobraćaju tokom nevremena uobičajena pojava, a da reke teku ulicama jer je pala ogromna količina vode koju kanalizacija nije mogla da prihvati.

– Tako će biti svaki put kada bude pala veća količina kiše jer nema novca da se kapacitet kanalizacije proširi, a to bi trebalo učiniti. Građani traže metro, a ja sam protiv toga jer to mnogo košta. Treba pitati Beograđane da li žele da se kanalizaciona mreža podigne na viši nivo – ističe Vujanić za Danas.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari