Koliko su preduzeća i ministarstva izdvojile novca za marketing? 1Foto: FoNet/ Vlada Srbije Slobodan Miljevic

Samo jedan Fond i pet javnih preduzeća od 14 koliko ih je odgovorilo na pitanja Danasa potrošilo je za usluge marketinga i PR-a tokom 2019. nekih 44,5 miliona dinara, dok je sedam ministarstava za iste usluge platilo 14,1 milion dinara.

U Srbija vozu za Danas kažu da na poslovima marketinga imaju sedmoro zaposlenih i da su tokom prošle godine imali dva ugovora sa agencijama, jedan za promo materijal u vrednosti od 1.173.650 dinara i 2,49 miliona dinara za pravljenje i emitovanje korporativnog spota.

U Državnoj lutriji Srbije imaju šestoro ljudi koji rade u marketingu i službi za odnose sa javnošću, ali su mimo toga u 2019. imali i ugovore sa tri agencije – jedan ugovor sa Nova Communications vredan 578.000 dinara, za nastup na društvenim mrežama Communisu je plaćeno 3,62 miliona dinara, dok su za odnose sa javnošću i organizaciju događaja Nova Communications, Headline i Spark dobile 1,78 miliona dinara.

U Pošti Srbije su 24 zaposlena u marketingu i službi odnosa sa javnošću, a ovo preduzeće je za oglašavanje komercijalnih, ekspres, finansijskih, elektronskih i digitalnih usluga, u elektronskim i štampanim medijima, utrošilo budžet od 32,1 miliona dinara.

Preduzeće Emisiona tehnika i veze nema zaposlenih u službama marketinga i PR-a, ali su imali ugovor sa Keynote communication u vrednosti od 499.340 dinara za poslove marketinga i ugovor za odnose sa javnošću sa agencijom Letter&Sun u vrednosti od 495.000 dinara.

U preduzeću Elektromreža radi petoro na poslovima marketinga, a u maju ove godine istekao im je ugovor sa agencijom vredan 1,43 miliona dinara.

U Fondu PIO za Danas kažu da na poslovima odnosa sa javnošću radi 18 zaposlenih, te da u marketingu nemaju nikog kao i da nemaju ugovore sa agencijama, dok u RZFO kažu da na tom radnom mestu imaju jednog savetnika i da su prošle godine imali 300.000 dinara vredan ugovor sa jednom agencijom.

Nacionalna služba za zapošljavanje ima jednu osobu zaduženu za marketing i za naš list tvrde da nemaju ugovore sa agencijama, kao ni one koji se bave odnosima sa javnošću.

Ugovore sa agencijama nemaju ni Srbija vode, Srbijašume, Skijališta i Putevi Srbije. Ove firme imaju zaposlene na pozicijama marketinga i odnosa sa javnošću, tako ih je u Srbijavodama dvoje, Skijalištima troje, Srbijašumama četvoro a Putevima šestoro. Srbija kargo i Nuklearni objekti Srbije tvrde da nemaju ni zaposlenih na tim radnim mestima ni ugovore sa agencijama.

Kada se radi o ministarstvima, a odgovorili su nam svi osim resora zdravlja, MUP-a, MSP-a i Kancelarije za regionalni razvoj, sedam kabineta od 12 koristilo je usluge agencija koje se bave promocijom i marketingom. Najviše njih ima ugovor sa agencijom Ninamedia, koja im obavlja poslove pres klipinga.

Ministarstvo odbrane je prošle godine sa Nina medija agencijom sklopilo ugovor od 1,02 miliona dinara za pružanje usluge medija monitoringa, dok je za uslugu oglašavanja na društvenim mrežama agenciji Home page plaćeno 432.000 dinara bruto.

Za usluge hostinga i održavanja internet sajta Ministarstvo građevine i saobraćaja je firmi Hemoterm smart solutions platila prošle godine 940.170 dinara, za usluge pres-klipinga firma Ebart ima ugovor na 583.200 dinara, Tanjug JPNA se plaća za usluge servisa vesti, foto i video servisa 1,68 miliona dinara, dok In Media net za izradu vesti, foto i video priloga dobija 180.000 dinara.

„Ukupno u prošloj godini izdvojeno je za ove usluge 3,38 miliona dinara“, ističu u Ministarstvu građevinarstva, u kom radi i pet osoba zaduženih za odnose sa javnošću.

Više ugovora imaju i u Ministarstvu sporta i omladine gde su tokom 2019. za Ninamediju izdvojili 559.280 dinara, za Insajder tim 142.884 dinara, Adria media grup dobija 147.900 dinara, a Tanjug 1.276.288 dinara. Osim toga, u ovom ministarstvu je i troje zaposlenih na mestima zaduženim za odnose sa javnošću.

U Ministarstvu energetike imaju jednog samostalnog savetnika i ugovor o pres-klipingu sa Ninamedijom, baš kao i Ministarstvo za zaštitu životne sredine, koje je tokom poršle godine ovoj agenciji platilo 545.000 dinara za uslugu praćenja medija. U ovom ministarstvu postoji i pet osoba koje su zadužene za odnose sa javnošću i marketing.

Osim toga, Ministarstvo koje vodi Goran Trivan prošle godine platilo je firmi Infobiro media 1,14 miliona dinara za izradu video-materijala i pripremu za TV produkciju.

Tri osobe zadužene su za odnose sa medijima u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, a kako za naš list kažu nemaju ugovore sa agencijama.

U Kabinetu ministra za demografiju Slavice Đukić Dejanović postoji viši savetnik koji obavlja posao odnosa sa javnošću, dok ugovore sa agencijama, kako kažu, nisu imali. Ugovore sa agencijama nisu imali ni u Ministarstvu kulture, dok sve poslove te vrste rade zaposleni u kabinetu ministra.

Ministarstva privrede i finansija nemaju ugovore sa agencijama, a u resoru Gorana Kneževića dva su mesta sistematizovana za odnose sa javnošću, kod Siniše Malog po sistematizaciji je sedam radnih mesta, ali je šest popunjeno.

Ministarstvo pravde ima dva zaposlena na ovim pozicijama i ugovor o digitalnom upravljanju od 1,8 miliona dinara, a u Ministarstvu poljoprivrede nemaju zaposlenih za odnose sa javnošću već to, kako kažu, obavljaju ostali zaposleni.

Imaju, međutim, ugovor sa agencijom Ninamedija kliping iz jula prošle godine za usluge praćenja medija, ukupne vrednosti 143.856 dinara sa PDV-om.

U Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave u poslovima marketinga i odnosa sa javnošću zaposlene su dve osobe i to posebni savetnik u Kabinetu i lice angažovano po ugovoru o privremeno-povremenim poslovima.

„U 2019. na osnovu sprovedenih javnih nabavki zaključeni su ugovori i isplaćena sredstva u iznosu 3,15 miliona dinara za uslugu dizajniranja i održavanja naloga Ministarstva na društvenim mrežama i 375.000 dinara za izradu spota u cilju promocije prava nacionalnih manjina“, ističu u MDULS-u.

Ko nije odgovorio

Iako smo se pozvali na Zakon o dostupnosti informacijama od javnog značaja, odgovore nismo dobili od EPS-a, Srbijagasa, Resavice, Javnog preduzeća za skloništa, Železnice, Službenog glasnika, kao i Koridora Srbije. Osim toga, nijedno od nekoliko beoogradskih preduzeća nije odgovorilo na pitanja o broju zaposlenih i ugovorima sa agencijama – Beogradske elektrane, Pogrebne usluge, Parking servis, Vodovod i kanalizacija, Gradska čistoća i Zelenilo. Odgovore nismo dobili ni od Vlade Srbije, kao ni tri ministarstva – zdravlja, spoljnih poslova i MUP-a.

close
Koliko su preduzeća i ministarstva izdvojile novca za marketing? 2

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.