Gubitak prihoda hotela u Srbiji oko 230 miliona evra zbog epidemije 1Foto: Pixabay/davidlee770924

Gubitak prihoda hotela u Srbiji biće oko 230 miliona evra zbog pandemije korona virusa i zaustavljenog priliva gostiju, ocenjeno je na panelu o Beogradu, saopštili su organizatori.

Ugostiteljstvo je duboko pogođeno posledicama pandemije, ali se polako budi, ukazali su učesnici panela o posledicama pandemije na hotelijerstvo i ugostiteljstvo koji je organizovala kompanija Koka-kola (Coca-Cola) HBC Srbija.

Kako je ocenjneo, hoteli, barovi i noćni klubovi, koji su po proglašenju vanrednog stanja medju prvima zatvoreni, trpe najveće gubitke, jer još nisu otvoreni.

Nešto je lakša situacija sa restoranima i kafićima, koji su nedavno uz nove mere zaštite počeli da otvaraju vrata gostima. Njihovi kapaciteti su popunjeni od 30 do 50 odsto a vlasnici se nadaju da će se to uskoro promeniti na bolje. Ipak ne očekuje se da će se poslovanje vratiti na nivo pre epidemije u narednih godinu dana.

„Ugostiteljstvo nije luksuz, već ozbiljna grana privrede, koja zapošljava više desetina hiljada ljudi i kojoj je potrebna ozbiljna pomoć da iz ove krize izadje. Procena je da će na primer, hoteli izgubiti prihod od oko 230 miliona evra, od čega beogradski oko 130 miliona evra. Ako uzmemo u obzir da ima oko 3.000 restorana u Srbiji, vidite na kraju o kolikim gubicima govorimo“, izjavio je predsednik Upravnog odbora udruženja hotelijera i restoratera HORES Aleksandar Vasilijević.

Podsticajne mere države svi učesnici panela su ocenili kao ključne kako bi ugostiteljski sektor ponovo beležio rast. Najavljeno je skoro formiranje operativne grupe koju će činiti predstavnici privrede, ugostitelja i Vlade kako bi se konkretizovale mere pomoći.

„Takođe, ugostitelji mogu da razmotre i kriterijume za podizanje kredita sa povoljnim uslovima otplate kod Fonda za razvoj Srbije. Što se tiče ostalih dodatnih mera pomoći ugostiteljskom sektoru uslovi bi trebalo da budu poznati do kraja meseca“, rekao je pomoćnik direktora Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije Bojan Stanić.

Predstavnici Koka-kole u Srbiji su istakli da su kao odgovorna kompanija i partner sa kojima mnogi ugostitelji sarađuju, želeli da pomognu njihovom oporavku.

„Negativni efekti globalne pandemije nisu zaobišli ni našu kompaniju. Od početka smo preuzeli sve mere kako bismo prvenstveno zaštitili svoje zaposlene i saradnike, a zatim i obezbedili održivo poslovanje kompanije i u budućnosti. U skladu sa tim morali smo brzo da osmislimo i neke nove načine poslovanja“, rekao je direktor prodaje Koka-kole Saša Marković.

Zaključak panela je da se od ugostitelja očekuje da „donekle zadrže zaposlene, pruže kvalitetnu uslugu i osmisle zanimljive programe kako bi privukli goste, a od države da podsticajnim merama pomogne tom sektoru“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari