– Očigledno je da deo Vlade Srbije koji je ugovorio taj posao, sada ne može da ga realizuje. Sigurno je da je tu postoji i neki procenat koji, ukoliko do realizacije posla ne dođe, takođe, neće biti „isporučen“. S druge strane imamo deo Vlade koji to zna i koristi za politički napad u predizbornoj kampanji. Izgleda da tehničke vlade u Srbiji donose najbitnije odluke. Iz ove situacije sigurno je da politički ne može da profitira onaj kojem je onemogućeno da ostvari svoju poslovnu nameru, a oni koji to sprečavaju, takođe, ne mogu očekivati značajan profit koji se svodi samo na onemogućavanje političkog protivnika da ostvari svoju zamisao – kaže za Danas, Miroslav Prokopijević direktor Centra za slobodno tržište.
Prema rečima Nemanje Nenadića, izvršnog direktora Transparensi Srbija, još se ne može o pozivanju na odgovornost nekoga iz Vlade Srbije, jer je ugovor potpisan, i kada je reč o obavezama države koje proističu iz dokumenta, one su ispunjene. „Teško je u ovom trenutku nekoga okriviti za korupciju jer nema ozbiljnih argumenata u prilog toj tezi. Pre bi se moglo pokrenuti pitanje da li je sklopljen posao od javnog interesa, odnosno da li je taj put Srbiji zaista potreban“, naglašava Nenadić.
Predsednik Skupštine AP Vojvodine Bojan Kostreš izrazio je zadovoljstvo što će, po svoj prilici, ugovor o izgradnji autoputa Horgoš-Požega biti raskinut na štetu koncesionara, ponovivši još jednom da je taj ugovor bio štetan i za Vojvodinu i za Srbiju. „Ovde je reč o pokušaju narodnjačke koalicije da izgradnjom tog autoputa ojača svoje političke pozicije u Srbiji. Dojče banka nije dala garanciju za ovaj veliki posao, jer je procenjeno da je na deonici od Beograda do Požege slab intenzitet saobraćaja i da taj posao ne bi donosio profit“, naglasio je Kostreš.