Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju, navodi se u saopštenju.

Cene tih proizvoda i usluga u oktobru 2016. godine, u odnosu na septembar 2016. godine, u proseku su više za 0,7 odsto.

Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u oktobru 2016. godine, u odnosu na prošli mesec, rast cena je zabeležen u grupama Rekreacija i kultura od 2,6 odsto, Stan, voda, električna energija, gas i druga goriva za 1,5 odsto, Odeća i obuća za 1,1 odsto.

Hrana i bezalkoholna pića i obrazovanje porasli su za po 0,6 odsto, nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana i transport za po 0,4 odsto i testorani i hoteli za 0,3 odsto, navodi se u saopštenju.