deset ljubavnih priča za kišuFoto: Uroš Ogrizović/privatna arhiva

Umetnik, Uroš Ogrizović, predstaviće se multimedijalnom izložbom pod nazivom „Deset ljubavnih priča za kišu“, čije otvaranje je planirano za subotu, 26. april 2025. godine u Galeriji Štab. Izložba je nastavak prethodne serije radova – „Priče Meseca i Kiše“, na kojoj aktivno radi od 2020. godine.

Izložba „Deset ljubavnih priča za kišu“ će biti sačinjena od nekoliko zasebnih celina koje zajedno utiču na stvaranje imaginarnog, paralelnog sveta u kojem umetnik živi.

U središtu pažnje nalaze se slike na platnu velikih formata, prepoznatljive po ekspresivnim potezima ugljena, sofisticiranoj upotrebi pozlate i bogate ultramarin plave boje. Pored slika, na izložbi će se nalaziti oštre i loptaste forme od porcelana, u kojima se takođe prepliću plava i zlatna boja, stvarajući dinamičan vizuelni kontrast.

U okviru ove izložbe, koja se može smatrati kulminacijom umetnikovog stvaralaštva tokom proteklih pet godina, planirana je i jedinstvena instalacija od porculanskih cigli u plavim, belim i zlatnim tonovima.

Ova instalacija će, nakon izrade, u galeriji oblikovati ruševinu objekta (hram), koji će se kao lajtmotiv pojavljivati kroz celu izložbu, nudeći posmatraču dublji uvid u imaginarni svet Uroša Ogrizovića.

Kako naziv izložbe sugeriše, „Deset ljubavnih priča za kišu“ će uključivati deset pažljivo osmišljenih kratkih priča koje će biti objavljene u galeriji, čime će se dodatno približiti ideja i emocija koje stoje iza ovog projekta.

Izložba „Deset ljubavnih priča za kišu“ Uroša Ogrizovića u Galeriji ŠTAB 1
Juto – detalj, akril i pozlata na platnu, 200×150 cm, Foto: Uroš Ogrizović/privatna arhiva

„Deset ljubavnih priča za kišu“ je više od klasične izložbe; to je oda životu, ljubavi, gubitku, miru i sreći, gde svaka priča, slika i skulptura poziva posmatrače da zarone u dubine umetnikovih kontemplacija o ljudskom fundamentu.

„Ova izložba predstavlja moj prvi veliki projekat nakon povratka iz Japana, gde sam proveo dve i po godine usavršavajući se i stvarajući“ – kaže Uroš i dodaje: „Radovi su rezultat mog ličnog i umetničkog putovanja, refleksija iskustava stečenih tokom tog perioda, koji je u mnogo čemu bio oblikovan osećajem izolacije, ali i intenzivnog istraživanja materijala i forme.Izložba predstavlja radove u prepoznatljivoj paleti bele, zlatne i vizantijsko plave, stvarajući vizuelni narativ koji balansira između realnog i imaginarnog sveta —prostora iz kog crpim inspiraciju. Po prvi put, pored vizuelnih umetničkih formi, predstavljam i tekstualne fragmente — priče koje su povezane sa ovim radovima, dodajući još jednu dimenziju doživljaju.“ – zaključuje Uroš Ogrizović

Izložba traje do 10. maja 2025. godine

O umetniku:

Uroš Ogrizović rođen je 1995. godine u Beogradu. Diplomirao 2019. godine na Fakultetu Primenjenih Umetnosti u Beogradu, odsek keramika, gde je 2021. godine završio i master studije.

Izložba „Deset ljubavnih priča za kišu“ Uroša Ogrizovića u Galeriji ŠTAB 2
Serija – Kosti 3, akril i porcelan na platnu, 30×30 cm, Foto: Uroš Ogrizović/privatna arhiva

Od 2022. od 2024. godine usavršavao se na “Ishoken” tehničkom centru za keramički dizajn u Tajimiju, Japanu. Izlagao je samostalno u galerijama u Beogradu, Kjotu i Tajimiju, kao i na mnogim kolektivnim izložbama u Srbijii Japanu.

Dobitnik je nagrada:

• “IvanTabaković” za “najbolje dostignuće u oblasti keramike” u muzeju Primenjenih Umetnosti u Beogradu, Srbija 2019. godine
• Prvo mesto na “Pedesetom Oktobarskom salonu umetnosti” u Nacionalnom muzeju grada Pančeva, Srbija 2021. godine
• Kanbe Zaidan, Seto, Aiči Prefektura, Japan 2022. godine
• “Specijalno priznanje žirija” na internacionalnom takmičenju “Umetnost za novu, nenasilnu kulturu mira” u kulturnom centru Novog Sada, Srbija 2023. godine
• “Gendaibijutsu Bunka Shinko Zaidan” stipendija u Kjotu, Japanu 2023. godine
• “Stoko” nagrada za“najbolje dostignuće u oblasti keramike” u “VOICE” galeriji u Tajimiju, Japanu 2023. godine

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari