foto promoRemont – nezavisna umetnička asocijacija započinje 2022. godinu intenzivnim programom. Pored izložbe „Pogled u nazad: Energija 1992/1993 – Angažovana umetnost u javnom prostoru“ koja se otvara 24. januara od 19 sati, biće pokrenut i novi izlagački format „NUS“.
Kako se navodi, projekt „NUS“ (izvornog značenja „Duh, intelekt“ ali i/ili prateći proizvod) je istovremeno provetravanje i unošenje sveže energije izazvane novim kolektivom Remonta.
Na dva nova punkta, spolja-iznutra biće predstavljeni radovi umetnika koji će se smenjivati na tri do četiri meseca.
Za početak, na prozoru ka ulici Maršala Birjuzova biće izložen rad Jelene Mijić (1989) “Umetnost mora biti lepa, šarena i fino podgrejana” a na zidu nedavno proširenog prostora u mini dvorištu, biće predstavljen rad Mirze Dedaća (1981) koji se u tematskom smislu nadovezuje na njegova prethodna ostvarenja iz serije “Kurac u Ladnoj vodi” u kojoj kritički komentariše domaću umetničku scenu.
Izložba „Pogled u nazad“ bavi se fenomenom 1992-1993. godine, prvim i veoma intenzivnim akcijama vizuelnih umetnika koje su uvele srpsku savremenu umetnost u polje društvenog delovanja.
Ove akcije su nastale u izuzetno turbulentnom društvenopolitičkom okruženju i izmestile su ustaljene reprezentacije umetničke prakse.
Iz galerija izašle su u javni prostor ulica, trgova, pijaca reflektujući društvene probleme, postavljajući umetnika i umetnički rad u nove okolnosti, alarmirajući širu javnost.
Istovremeno su kohezirale i aktivirale širu umetničku zajednicu i postavile temelje za dalji razvoj komunikacije na relaciji umetnik-umetnost-javnost-publika.
Nastali u specifičnom društvenom kontekstu, izabrani radovi su karakteristični po novom pristupu i umetničkom činjenju koje nastaje integrisanjem umetničkog dela u javni prostor putem interakcije s javnošću.
Pored vizuelnih umetnika, u aktivnostima su ravnopravno učestvovali i umetnici drugih vokacija, javne ličnosti i svi ostali zainteresovani građani.
Upravo taj model umetnik + umetničko delo + akcija u javnom prostoru + učešće publike formirao je autohtonu praksu javnog društveno angažovanog delovanja umetnika karakterističnog za period devedesetih, poručuju iz Remonta.
Postavku izložbe činiće radovi: Saše Markovića Mikroba, Grupe FIA, Grupe Škart, Miomira Grujića Fleke, Grupe Led Art. Kustoskinja izložbe/projekta je Darka Radosavljević Vasiljević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


