Izložba "Pluton Pantokrator" Dejana Mrđe u Galeriji Haos 1

Jesenju izložbenu sezonu Galerija Haos započinje izložbom „Pluton Pantokrator“ profesora arhitekture Dejana Mrđe iz Londona, umetnika našeg porekla koji živi i stvara u Engleskoj.

Izložba će biti otvorena sutra uveče od 20 sati. Mrđa se publici predstavlja crtežima velikog formata, slikama, skulpturama/instalacijama i video radovima. NJegovi radovi pokrivaju nekoliko tema koje se uvezuju i pretapaju jedna u drugu – repeticija u crtežu, crtanje sa drugima, crteži kratkog trajanja, crteži kao apstraktne mape, ritmovi u crtežu, crteži kao mapiranje migracije, pokret i repeticija u putovanju, vozovi, ritam i repeticija zvuka crtanja i vozova itd.

Dejan Mrđa koristi performativni i apstraktni crtež, grupni crtež, repetitivni ritmički pokret, instalacije, video i zvuk da stvori prostor slobodan od komodifikacije u kojem bi veze na unutrašnjem, telesnom, neverbalnom i instiktivnom nivou bile ostvarive. Mrđa ispituje odnos spoznaje i osećanja, sinhroniciteta i simbioze, privremene veze ljudi i tela što je reakcija na glorifikovanje individualnosti koje promoviše trenutna kapitalistička paradigma.

Dejan Mrđa je rođen u Beogradu 1979. godine. Diplomirao je na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu u klasi profesora Ivana Kucine. Od 2007. živi i radi u Londonu, gde je završio MA Fine Art na Central Saint Martins koledžu.

Zajedno sa Ursulom Dimitriu osnovao je 2010. godine atelje za kreativne delatnosti pod nazivom Studio SYN. Ovaj atelje se odlikuje kritičkim i prostornim pristupom. Dejan Mrđa radi kao umetnik, arhitekta i predaje arhitekturu na Central Saint Martins koledžu u Londonu i na Welsh School of Architecture u Kardifu.

Sa svojim studentima razvija primenu radikalnih i angažovanih umetničkih metodologija u arhitekturi. Za svoj rad „U potrazi za sinhronicitetom“ osvojio je dve nagrade u Londonu, nagradu za crtež i nagradu fondacije Red Mansion.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari