
Balerina i koreograf Sanja Ninković jedini je domaći učesnik 17. Beogradskog festivala igre.
Njen koreografski i rediteljski prvenac „Jedan“ trebalo bi da bude izveden večeras na Velikoj sceni njene matične kuće Narodnog pozorišta u Beogradu.
Ona je u ovom komadu, inspirisanom filmom „Jastog“, savremenog grčkog reditelja Jorgosa Lantimosa, i deo ansabla koji u njemu igra, a potpisuje i scenografiju, kostim i tekst.
Priliku za ovaj koreografski debi, premijerno izveden pre gotovo godinu dana u produkciji Udruženja baletskih umetnika Srbije, dobila je kao laureat nagrade „Ohrabrenje“ za minijaturu „Subjektivno“, izvedenu 2018. na Festivalu koreografskih minijatura.
Autori muzike su: Maja Ćurčić i Marko Đukić, a osim svestrane Sanje Ninković u komadu igraju: Dejan Kolarov, Ivana Savić Jaćić, Brankica Mandić, Miloš Marjan, Olga Olćan, Miloš Živanović, Dušan Milosavljević, Sanja Ana Ivančević.
U predstavi učestvuje i glumica Aleksandra Bibić Kolarov.
Film „Jastog“ Jorgosa Latomosa iz 2015, prvi projekat ovog grčkog autora na engelskom jeziku, nastao je u koprodukciji više evropskih država.
Predstavlja mešavinu naučno-fantastičnog trilera, ljubavnog filma i crne komedije.
Radnja je izmeštena u budućnosti u kojoj se osobe koje u zadanom roku ne mogu naći partnera pretvaraju u životinje.
Film je premijerno prikazan na Kanskom festivalu, gde je osvojio Nagradu žirija, a Sanja Ninković kaže da ga je odgledala kao a obožavalac Lantimovog prethodnog ostvarenja „Očnjak“.
– Prvo što mi je privuklo pažnju, bili su problemi i odnosi unutar društva, posebno između pojedinca i grupe, što sam i sama često uočavala. Postupci koje je Lantimos koristio u filmu, samo su mi pomogli da ih još jasnije uvidim i potvrdim svoj stav. Načini na koji se u društvu pravi stroga podela između parova i ljudi koji su bez emotivnog partnera, a koji se pritajeno ili otvoreno, tretiraju kao odmetnici od većine, zapravo je apsurdna. Pritisak okoline na pojedinca, naglašava se tenzijama koje on sam sebi nameće. Moja predstava „Jedan“, kao i film „Jastog“, služi se i humorom i dramom da publici približi ove teme i da otvori pitanja o slobodi sopstvenih izbora – kaže Sanja Ninković.
Ona ističe da joj je bilo „veoma važno da se bavim ovim ozbiljnim ličnim temama, socijalnim pojavama i da iskaže svoj stav o njima kroz pokret i igru“.
Prema njenim rečima, „ova crnohumorna i satirična priča prati jednog muškarca u distopijskom društvu u kome je neprihvatljivo biti sam, bez emotivnog partnera, a neke obične situacije, u dovedene do ekstrema i mikroskopski uvećane, otvaraju novi ugao gledanja i pitanje: da li postoji drugi način?“
Sonja Ninković završila je je Baletsku školu „Lujo Davičo“ u Beograd u klasi Borislave Durić.
Od 2001. je stalni član baletskog ansabla NP u Beogradu i učestvuje njegovom u celokupnom repertoaru. Na matičnoj sceni ostarila je više glavnih i solističkih uloga.
Od 2003. je angažovana i u baletskim predstavama Teatra i opere Madlenianum, a i član je i Bitefove plesne kompanije.
Gostovala je na baletskim scenama širom Mediterana i u Južnoj Americi.
Kaže da je „ponosna što je solista baleta NP, u kome je kao umetnica odrastala, ali i da joj je u koreografskom radu mnogo značila saradnja sa kolegama iz inostranstva“.
Završila je Akademiju umetnosti u Beogradu, Odsek – Produkcija u umetnosti i medijima.
Odlaže se gostovanje Olivijea Diboa
– Gostovanje pariske Kompanije Olivijea Diboa na već „rekonstruisano“ 17. BFI ponovo se odlaže zbog zdravstvenih problema umetnika, saopšteno je juče iz BFI. Ova kompanija trebalo je da u subotu 26. septembra u Madlenianmu izvede komad „Moje telo“ – kreaciju i izvođački rad Olivijea Diboa, koji više od decenije potresa francusku scenu savremene igre svojim radikalnim koreografijama.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


