Neizbrisiva moć linije 1

U galeriji Kulturnog centra u Šapcu otvorena je 25. izložba crteža na kojoj su predstavljena 34 rada od 33 autora.

Za izložbu je vladalo veliko interesovanje umetnika iz cele Srbije, a žiri u sastavu Tatjana Marković, istoričarka umetnosti; Slobodan Peladić, akademski slikar, i Sonja Petrović Jagić, istoričarka umetnosti, od 113 prispelih radova od 87 autora, opredelio se za smanjenu postavku.

Crtež je drevna tehnika, prisutna hiljadama godina, i u osnovi je gotovo svakog umetničkog dela. Sonja Petrović Jagić ukazala je da savremena kritika tumači crtež kao tok misli izražen linijom, a neretko i kao najneposredniji izraz umetnika. Upravo ovim odrednicama pripadaju radovi koji su odabrani za izložbu.

Ipak, koliko umetnika toliko i različitih umetničkih pristupa „klasično viđenje u temi i tehnici, naturalističko-veštačko, humanističko-tehnokratsko“. Lepo je u tom multipolarnom spoju, još lepše, jedinstveno je još jedinstvenije. Postoji u ovim delima određena ikonografija: poštovanje tri psihička regulatora – simetrija, proporcija i ritam. Veoma jasno je izražen i uticaj društva. Izbor motiva postaje zanemarljiv u odnosu na ekspresivnost izraza. Autorska dela nisu ni projekcije ni skice, nego imanentan način paralelnog razmišljanja, ličan i uspeo doprinos i stvaranju i crtežu, istakla je Sonja Petrović Jagić.

Nagrada dr Draganu Markoviću

Žiri je za najbolji crtež odabrao „Varijacije“(na fotografiji) dr Dragana Markovića Markusa iz Šapca. Rad ovog umetnika pleni svežinom u pogledu iskričavosti duha i istovremenom likovnošću, datom izvornim crtačkim postupkom, jednostavnim sredstvima, neposrednošću, svedenošću i veštim i slobodnim potezom. Inače, Kulturni centar Šapca već duže od dve decenije priređuje specijalizovane izložbe portreta, akvarela, ikona i radova tzv. malog formata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari