Izvođenjem komada Narodnog pozorišta u Beogradu „Derviš i smrt“ Meše Selimovića u režiji Egona Savina, preksinoć je u Užicu počeo 14. jugoslovenski pozorišni festival „Festival bez prevoda“, tokom kojeg će se do 20. aprila, po izboru selektora Bojana Munjina, pozorišnog kritičara iz Zagreba i koselektora Zorana Stamatovića, direktora NP Užice, takmičiti sedam najboljih predstava iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Srbije.

Nakon predstave, koju je publika sjajno primila i glumce nagradila dugotrajnim aplauzom, na pitanje zbog čega je odabrao da iscenira roman Meše Selimovića, Egon Savin je rekao da je to „remek-delo, koje bi bilo veliko i da je napisano na bilo kom evropskom jeziku“. – Živimo u takvom teatarskom trenutku da su važniji neki komadi koje pišu mlađi pisci, ne bi li se afirmisala nova misao i estetika. A ja sam u godinama kada mi je isključivo važno da radim ono što volim, naveo je reditelj. – Mislim da se u našoj palanci ništa nije promenilo poslednjih trista godina i da se verovatno neće ništa promeniti ni u narednih trista. Svi totalitarizmi su isti, levi i desni, osmanlijski i komunistički, ali i ovi liberalno-demokratski. I samoizdaja je ono što prati sudbinu velikog broja intelektualaca, koji žive u totaliratizmu, rekao je Savin. Sinoć je ansambl CNP iz Podgorice igrao komad „Ko se boji Virdžinije Vulf“ (E. Olbi/Dino Mustafić), a večeras će se predstaviti Atelje 212 sa predstavom „Šuma blista“ (M. Marković/T. Janežič).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari