Najbolja dramska predstava 63. Festivala profesionalnih pozorišta Vojvodine je „Opera ultima“, u izvođenju Novosadskog pozorišta, dok je najbolja predstava za decu „Marko Kraljević“ Miroljuba Nedovića u izvođenju NP Sombor, odlučio je žiri u sastavu: Krista Sorčik, predsedavajuća, Nikita Milivojević i Jasen Boko.


Nagrada festivala za najbolju režiju pripala je Tomiju Janežiču za Čehovljevog „Galeba“, u izvođenju SNP. Najbolja glavna ženska uloga je uloga Rozine u predstavi „Opera ultima“ koju je tumačila Emina Elor iz Novosadskog pozorišta, dok je za ulogu Tomasa Mana u predstavi „Čarobnjak“ Fedora Šilija somborski glumac Saša Torlaković proglašen najboljim. Najbolja epizodna ženska uloga je lik Beate u Ibzenovom „Rosmerholmu“, koju tumači Agota Silađi iz Novosadskog pozorišta, a najbolja muška epizodna uloga lik Sorina u Čehovljevom „Galebu“, koji tumači Dušan Jakšić iz SNP. Za najbolju scenografiju nagrađen je Mihai Pakurar iz Novosadskog pozorišta, koji je uradio scenografiju Ibzenovog „Rosmerholma“. Najbolji kostim je uradila Marina Sremac za predstavu „Opera ultima“. Nagradu „Tihomir Mačković“ za najbolju kreaciju lutaka dobila je Blagovesta Vasileva za predstavu zrenjaninskog pozorišta „Ružno pače“ po tekstu Uglješe Šajtinca, a za najbolju muziku nagrađena je Irena Popović za predstavu „Opera ultima“. Nagrada Saveza dramskih umetnika Vojvodine pripala Minji Perković za ulogu Lovorke u predstavi „Čudo u poskokovoj dragi“ Ante Tomića NP Subotica, dok je memorijalnu nagradu „Ivana Mirkov Vlačić“ za najbolji vizuelni identitet predstave dobio dečji komad „Dah“ Ine Božidareve u izvođenju Dečjeg pozorišta Subotica.

Repertoar po direktivi vlasti

Novosadsko pozorište za komad „Opera ultima“, autori Bomarše/Mladenović/Đarmati – u produkciji Novosadskog pozorišta/Ujvideki Szinhaz i režiji Kokana Mladenovića, osvojilo je ukupno četiri nagrade na festivalu. Mladenović je komad „Opera ultima“ stvorio pomoću dela „Seviljski berberin“ i „Figarova ženidba“ Pjera Bomaršea, želeći da prikaže situaciju jednog konkretnog pozorišta kome država diktira repertoar.

– Počeli smo od pretpostavke da Novosadsko pozorište dobija direktivu od vlasti da u svoj repertoar mora da uvrsti i operu, iako za to nema uslova. Međutim, oni, uplašeni zbog svojih plata, rešavaju da odgovore zahtevima gradskih čelnika i zaista prave operu. Predstava je podeljena na dva dela, od kojih je prvi komičan, a drugi ima za cilj da publici objasni da današnji besmisao i korumpiranost sistema nije ekskluzivan za Srbiju 21. veka. Kroz teme koje su zapravo pokrenule Francusku revoluciju, govorimo o današnjoj situaciji. Bomarše navodi korumpirano društvo, raspad sistema vrednosti, ljubav kao stvar trgovine i trivijalnosti u svetu bez emocija – objasnio je Mladenović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari