Kventin Tarantino. Foto: EPA-EFE/SEBASTIEN NOGIERBritanska kinematografija često ostaje u senci slavnih francuskih i italijanskih filmskih pokreta, ali prema Kventinu Tarantinu, to je potpuno neopravdano.
Kventin Tarantino, slavni reditelj poznat po svojoj filmskoj strasti, smatra da britanski filmovi, naročito oni nastali pre i nakon Drugog svetskog rata, zaslužuju mnogo više pažnje.
U razgovoru sa kolegom Edgarom Rajtom istakao je koliko ceni britanske klasike, posebno zbog njihove žanrovske raznolikosti i tematske širine.
Tarantino kao svoj prvi favorit izdvaja film The Saint In London iz 1939. godine, reditelja Džona Padi Karstersa – kriminalističku priču o privatnom detektivu Templaru, koju opisuje kao „pravo remek-delo“.
Zatim navodi Action In Arabia iz 1944, čija se radnja odvija u Damasku i prati američkog novinara u misiji razotkrivanja nacističke zavere.
Među najzanimljivijim filmovima, Tarantino izdvaja i All Night Long iz 1962. godine – modernu verziju Otela smeštenu u džez klub u Londonu.
Ovaj film ga je osvojio hrabrošću i društvenom svešću, kao i učešćem poznatih džezera poput Dejva Brubeka i Čarlsa Mingusa.
Njegova lista tako obuhvata put britanskog filma od ratnih trilera do umetnički smelih ostvarenja šezdesetih.
Tarantino ne krije ni koliko ceni noviju britansku produkciju, piše Index.hr.
Film Shaun of the Dead Edgara Rajta opisuje kao svoj omiljeni britanski film otkako je sam počeo da se bavi režijom. Takođe često pominje i klasike poput Paklene narandže Stenlija Kjubrika i The Long Good Friday Džona Mekenzija.
Njegova lista nudi sjajan pregled bogatstva britanske kinematografije i može poslužiti kao vodič za sve ljubitelje filma koji žele da istraže nešto više od holivudskog repertoara.
Kompletna lista Tarantinovih omiljenih britanskih filmova:
The Saint In London (John Paddy, 1939)
Action In Arabia (Leonide Moguy, 1944)
The Hidden Room / Obsession (Edward Dmytryk, 1949)
Murder Without Crime (J. Lee Thompson, 1950)
Pandora and The Flying Dutchman (Albert Lewin, 1951)
The Yellow Balloon (J. Lee Thompson, 1953)
The Night My Number Came Up (Leslie Norman, 1955)
The Guns of Navarone (J. Lee Thompson, 1961)
Johnny Nobody (Nigel Patrick, 1961)
All Night Long (Basil Dearden, 1962)
Strongroom (Vernon Sewell, 1962)
The Idol (Daniel Petrie, 1966)
A Clockwork Orange (Stanley Kubrick, 1971)
Sitting Target (Douglas Hickox, 1972)
Zulu Dawn (Douglas Hickox, 1979)
The Long Good Friday (John MacKenzie, 1980)
Local Hero (Bill Forsyth, 1983)
The Hit (Stephen Frears, 1984)
Comfort and Joy (Bill Forsyth, 1984)
Mona Lisa (Neil Jordan, 1986)
Shaun of the Dead (Edgar Wright, 2004)
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


