U okviru muzičkog programa ovogodišnjeg Resonate festivala u Domu omladine Beograda nastupiće Alva Noto i Blixa Bargled (kao anbb, 16. marta) i DJ Spooky, That Subliminal Kid (sa gudačkim kvartetom Diferente, 17. marta). Ulaznice su u pretprodaji na Blagajni DOB, po pretprodajnoj ceni: pojedinačna 800 dinara, dvodnevna 1.400 dinara.
Ime sastava anbb se zaista piše malim slovima, ali su članovi veličine u svakom pogledu. U pitanju je fantastična saradnja dvojice muzičara: Blixa Bargeld i Carsten Nikolai, dva vizionara iz dve generacije – Blixa je svima poznat kao lider i pevač Einsturzende Neubauten, mitske berlinske industrial-rock grupe koja je rodonačelnik ovog žanra, godinama je bio gitarista uz Nick Cave i jedan od osnivača njegovih Bad Seeds. Sa druge strane Carsten, brilijantni kompozitor nove elektronske muzike, rodom iz nekadašnje Istočne Nemačke, autor je mnogih remiksa (od Bjork do Ryuichi Sakamotoa), kao i inteligentnih DJ nastupa. Ova nesvakidašnja saradnja koja nadilazi svačija očekivanja, zasnovana je na dva izdanja iz 2010: EP „Red Maruk Handshake“ i LP „Mimikry“, koja čine celinu na osnovu koje se odvija jednoipočasovni spektakl (ili antispektakl), u kome se muški glas dovodi do granica svojih mogućnosti, praćen apokaliptičnim zvečanjem elektronskih ritmova i ambijenata.
Paul D Miller nipošto nije samo DJ, nego zabavni filozof elektronskog zvuka. Jedan od skrivenih intelektualnih heroja savremene muzike – DJ Spooky, That Subliminal Kid (puno umetničko ime) – devedesetih je svojeručno stvarao američku školu „trip hopa“, da bi do sad uspeo da se druži i blisko sarađuje sa desetinama sjajnih autora, praveći muziku ili remikse svih umetničkih pravaca, od nove klasike preko hip hopa do avangardnog džeza. DJ Spooky je ključni primer modernog umetnika – osvešćenog nomada u stalno promenljivom svetu. Ovaj model umetničke prakse nekako je upravo on preneo u popularnu muziku i do danas je ostao njegov najuverljiviji protagonista. Karakteristično poigravanje i studije svih žanrova crnačke muzike i stalno otkrivanje novih načina da se izrazi, kao i uspešni teoretski tekstovi koji su pratili svaku fazu u njegovom razvoju, objašnjavajući i epohalne promene koje su zadesile popularnu kulturu (kapitalna knjiga „Rhythm Science“), privukli su pažnju najširih umetničkih krugova. Njegove teorije, koje muziku stalno posmatraju u širem okruženju, kao deo ekološkog sistema, dovele su ga u priliku da izlaže kako u „Andy Warhol“ muzeju, tako i na Venecijanskom bijenalu. Kompozicije posvećene sredini u kojoj živimo, kao što je „Terra Nova: Simfonia Antarctica“, od pre nekoliko godina, lansirale su novi trend sučeljavanja elektronike, jakih vizuelnih atrakcija i prirodnog zvuka gudačkih instrumenata.
Svirka iPhone versus gudači
Jedan od poslednjih, neumornih, istinskih mislećih revolucionara popularne muzike, DJ Spooky se ne plaši da proba ništa – glavni novitet koji nam je doneo u prethodnih godinu dana jeste svirka zasnovana na mogućnostima iPhone-a, sučeljena sa gudačima, i to je ono što ćemo slušati i gledati u Beogradu, u isto vreme kad je i ostatak sveta počeo da obraća pažnju na ovaj novi ludi koncept.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


