Da su Yello svojevrsni standard u elektro pop muzici XX veka – odavno znamo. Još početkom osamdesetih su, sa samosvojnom i u prvi mah uvrnutom duhovitošću, stvarali ovaj žanr, ukrstivši nekakvu, ne više samo imaginarnu, umetničku diskoteku sa nadrealnom svakodnevicom, napajani serioznim izučavanjem artističkih stilova jednako kao i prevratničkom i u neku ruku najbuntovnijom muzikom tog trenutka u svetu. A sve se događa u pitomoj Švajcarskoj pri tom.

Ta ozbiljno-humorna crta kao da je ostala njihova najvažnija osobina i u novom milenijumu. Digitalno doba izgleda da su majstorski iskoristili za „update“ zvuka kojeg jednom davno behu sami izmislili. Pa, gledajući sijaset svojih sinova i kćeri što se u međuvremenu razmileše svetom popularne elektronske kulture, gospoda Diter Majer i Boris Blank očigledno su pomislili da je kucnuo čas da sve još jednom upute ka umetnosti kao takvoj. Zabava nikada ne prestaje, zaista, ali ima nečeg u neoskvrnutom umetničkom stvaranju takođe. I svi uživamo ponovo sa njima u društvu kao nekada!

Njihov virtuelni koncert „Touch Yello“ na Belgrade Design Weeku u Velikoj dvorani beogradskog Doma omladine zato pokazuje najmanje dve stvari – da su Yello i dan danas bend koji je sposoban za dobrodušnu autoironiju i blagu duhovitost na svoj račun, ali sa vrlo otmenim doticajem, i zatim da je to bend koji apsolutno ide u korak sa vremenom, istražujući nove medije i umetničke forme. Njihov „Touch Yello“ tako spada u sveti kanon ove jedinstvene grupe kao trenutak kada nam je ovaj duo otvorio jednu novu oblast performansa u kome će biti od sada moguće i ući u audio-vizuelni svet umetnika i njegove mašte neposredno, kao da je u pitanju naše lično iskustvo. Mnogobrojni fantazmagorično smeli momenti mešanja realnosti i zbivanja na platnu tokom izvođenja projekta „Touch Yello“ dokazuju da njihova verzija budućnosti i te kako ima ljudsku dimenziju i toplinu, kakvu obično ne povezujemo sa elektronskim pop sastavima već jedno izvesno vreme. Yello su ovde rečito demonstrirali kako čovek sa prošlošću i onim što ima da kaže i u sadašnjosti, zapravo sa lakoćom može da vlada savremenim medijima, sve sa onim svojim surfovanjem po slovima nalik građevinama, oživljenom fatalnom i strastvenom atmosferom iz starih filmova i senzualnom svemirskom odisejom po velegradu, ma šta on danas bio. Plus snena i zanosna Hajdi Hepi i trubač Til Brener. Baš smo dotaknuti, bez šale.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari