labubuFoto: Kyle Stevens / Shutterstock Editorial / Profimedia

Pol King, proslavljeni reditelj koji stoji iza hitova „Paddington“ i „Wonka“, preuzeo je projekat kompanije Sony Pictures i režiraće film zasnovan na Labubu, liniji kolekcionarskih igračaka koje su zaludele svet.

Nakon što je osvojio publiku i kritiku filmovima „Paddington“ i „Wonka“, proslavljeni britanski reditelj Pol King prihvatio je ponudu kompanije Sony Pictures, koja mu je poverila režiju dugometražnog filma o globalnom fenomenu Labubu, piše Večernji.hr.

King će, pored režije, preuzeti i producentsku ulogu, zajedno sa kompanijom Department M i producentkinjom Venksin Še, dok Sony na adaptaciji blisko sarađuje sa kineskim maloprodajnim gigantom i vlasnikom brenda, kompanijom Pop Mart.

Filmski projekat se trenutno nalazi u veoma ranoj fazi razvoja, a studio još uvek aktivno traži scenaristu i zvanično nije potvrđeno da li će film biti igrani, animirani ili hibrid ova dva stila. Jedno je sigurno — sa filmom o Labubu, Sony planira da iskoristi holivudski talas oživljavanja popularnih igračaka, koji je već iznedrio brojne hitove, od „The Lego Movie“ do „Barbie“.

No, možda se pitate — šta je, zaboga, Labubu? Reč je o liniji figurica i plišanih igračaka koju je još 2015. godine stvorio Kasing Lung, umetnik iz Hongkonga sa evropskom adresom. Inspirisan nordijskim folklorom i bajkama sa kojima se upoznao nakon preseljenja u Holandiju kao dete, Lung je osmislio čitav univerzum čudovišta, a Labubu je njegov najpoznatiji stanovnik.

Šta je Labubu i zašto će ta igračka dobiti svoj film? 1
Foto: Saifurahman Safi / Xinhua News / Profimedia

Iako mnogi na prvi pogled pomisle da je dečak, Labubu je zapravo devojčica — vilenjačko stvorenje sa zečjim ušima, velikim radoznalim očima i nestašnim osmehom koji otkriva niz oštrih zuba. Labubu ima i prijatelje, jer joj društvo prave Zimomo, Mokoko i Tajkoko.

Globalna pomama za ovim igračkama nastala je 2019. godine, kada je marketing i prodaju preuzeo Pop Mart, a postoje dva razloga zbog kojih je oko Labubu zavladalo pravo ludilo. Prvi je genijalan marketinški trik prodaje u takozvanim „blind box“ pakovanjima, što znači da kupac nikada ne zna koju će tačno figuricu dobiti dok ne otvori kutiju.

Taj element iznenađenja stvorio je pravu groznicu, podstakao masovnu kupovinu, ali i pokrenuo neverovatno kolekcionarsko tržište. Mnogi, naime, plaćaju vrtoglave iznose za retke primerke, a cene limitiranih izdanja na aukcijama dostižu i šestocifrene iznose u dolarima.

Drugi, možda i presudniji razlog zbog kog su svi odjednom poludeli za Labubuom jeste njegova neverovatna popularnost među slavnim ličnostima. Kada je Lisa iz K-pop grupe Blekpink 2024. godine počela da koristi Labubu figurice kao priveske i modne dodatke na svojim skupocenim torbama, pokrenula je pravu lavinu.

Ubrzo su njen primer sledile i druge svetske zvezde, poput Rijane, Due Lipe, Hejli Biber, Eme Roberts, pa čak i Dejvida Bekama. Labubu je preko noći prestao da bude samo igračka i, koliko god to zvučalo neobično, postao statusni simbol.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari