Foto: Narodni muzej Šumadije Kragujevac
Narodni muzej Šumadije u Kragujevcu organizuje izložbu slika autora Slobodana Bojovića, umetnika iz Beograda. Izložba se otvara u Umetničkoj galeriji Narodnog muzeja Šumadije u Kragujevcu, večeras, u sredu, 10. septembra u 19 sati. Autorka postavke je Tatjana Milosavljević.
„Slobodan Bojović pripada sad već kategoriji zrelih umetnika koji su svoj umetnički angažman započeli sredinom 80ih godina prošlog veka, u trenutku kada su sve velike i važne promene na ovim prostorima bile već u najavi. Formiranje umetnika u ovim godinama, u periodu koji J.Denegri opisuje i razrađuje kao ’posle osamdesete’ i piše: ’… sprega nove umetničke klime i njene istorijske podloge, ….ovo vreme je svuda obeleženo sasvim vidljivim znakovima krize (ekonomske krize i krize političkih odnosa, ali, ujedno i krize ideala i moralne krize )” – ključno je za formiranje umetnika Bojovićevog senzibiiteta, navodi Tatjana Milosavljević u katalogu izložbe.
Po njenim rečima svojevrsni Theatraum mundi – Bojovićevo „pozorište sveta” je i ova izložba koju čine četiri poliptiha zagonetnih naziva – on je, kao autor, potpuno dosledan u svom nepokolebljivo kritičkom pristupu stvarnosti, jer, on nikad nije odustao od sagledavanja života i sveta oko sebe u svoj njegovoj surovoj stvarnosti, samo što je sada proširio spektar svojih interesovanja na globalni nivo.
– Slobodan Bojović je slikar figuracije – njegovi karikaturalni likovi, često i prepoznatljive istorijske ličnosti, a u kontekstu društvenih događaja koji su obeležili neposrednu prošlost – od COVID-a 19, preko aktuelnih ratova, do kritike ljudskog ponašanja – straha, hipokrizije,… provokacija, uz sirov i jak kolorit, ali i verbalnu provokaciju – tekstovi, parole, komentari ( koji mogu da budu i ironični i neukusni), čak i psovka – koji daju posebnu notu kompoziciji – na način društvenog komentara, dvosmisleno, ironično, uz pomoć odličnog izbora simbola ( napr. cvet, mačka, ptica, srce….). U tom smislu, upadljivo doživljavamo natpis – Indifference (u značenju ravnodušnost) – simptomatičan pojam koji relativizovanjem daje legitimitet svemu prema čemu ne bismo smeli da budemo ravnodušni, ističe Tatjana Milosavljević.
Bojović je, po njenom mišljenju, ipak, duhovit, njegov humor je na nekom drugom nivou i suptilna je potka, koja uz mulitplikovane ljudske figure, uniformisane ili kostimirane (sa distance posmatrane čine dekorativni pattern, odnosno, mustru) – podseća nas na neke daleke reference iz 50.-ih i 60.-ih godina prošlog veka, kada je kritičar pisao (za jednog drugog umetnika) da – „… sišao je u podzemni svet košmara i snoviđenja, užasa i rugobe”.
Najavu Bojovićeve izložbe ona završava rečima savremenog engleskog umetnika, koje kao da je Bojović pisao:
„Ja sam potpuno svestan kontradiktornosti između lepog i ružnog. Sviđa mi se kad je nešto i figurativno i apstraktno, deluje mrtvo a opet živo, dvosmislenog je pola”.

Slobodan Bojović (60), poreklom Kragujevčanin, posebno je vezan i za kragujevački Naodni muzej – izlagao je više puta u Malom likovnom salonu (poslednji put 2015. godine), a u Umetničkoj galeriji (sprat) 1996. godine imao je veliku izložbu slika, i to nakon osvajanja Grand prix na Salonu 9+ . U Zbirci slikarstva NMŠ čuva se taj njegov nagrađeni rad, kao i dve grafike u Zbirci grafike.
Na izložbi koja je otvorena do 15. oktobra biće izloženi radovi nastajali u periodu 2021-2025. godina.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


